neděle 15. listopadu 2015

Staříkovo běžecké YOLO, aneb bylo nás pět:)

Myslím, že jsem si zkratku YOLO (you live only once - tedy žiješ jen jednou) už tady jistě vysvětloval, ale ona i z běžecko/pobihaciho pohledu má svůj význam. Ani ne tak v tom, že by člověk svoje prožitky umocňoval pomocí ruské rulety, nebo nepředstavitelným riskováním, ale spíš tím, že si dělá radost hezkými akcemi, které // jak už to tak s mými kamarády bývá // jsou blízko u hranice chápání "normálních" lidí..:). Ale ty zážitky, ty nám nikdo nevezme!

Byl pátek 13 -- ráno vstávám hodně těžce:), mají to částečně na svědomí asi poslední dva večery, kdy jsem slavil víc, než bylo rozumné, ale víc je to dané obdobím chřipek, stresy v práci a dokončováním všeho možného a nemožného.. Vím, že bych měl konečně v klidu nasbírat km, v poklidu se zaměřit na větší objemy, posílit, atd.:)...

Místo toho se ve spěchu a s bouřícím se žaludkem chystám na víkendovou akci s kamarády. Cílem je se večer posledním autobusem z Prahy dostat do Pece pod Sněžkou, přespat, ráno na Sněžku a běžet přes hřeben Krkonoš, Jizerských hor až.. až do Hřenska. Ideově krásná akce z nejvyššího přírodního bodu do nejnižšího. Obě části, jak přeběh hřebenu Krkonoš a Jizerských hor, tak i navazující noční část jsou hezké a skrývají v sobě řadu náročných momentů. Obzvlášť noční část (byť už mimo vysoké hory) se ukazovala jako výzva, protože nikde nebude nic otevřené, takže všechno jídlo s sebou, navíc veškeré oblečení i na převlečení neseme v batůžkách.

Každý to (včetně oblečení) pojal po svém. Ale obecně většina z nás na srazu vypadala jako Zilvar z chudobince:)... Když jsem kolem páté hodiny vystupoval na Černém mostě a mával na podobně oblečeného Pavla (VS) nechtěl se ke mne moc znát. Já na zádech běžecký batoh a v ruce idelitku a v kapse mi cinkají drobné na pivo. Pavel už držel v ruce hrst drobných (na pizzu) a bezelstně se mě zeptal.. "A kolik po cestě dali tobě?" .:)... No to nám to pěkně začíná...

Za chvíli už naše pětice (jako za starých časů školních výletů) sedí na zadním pěti-sedadle a pod taktovkou našeho etanolového referenta (t-bird) se občerstvujeme... Víno nám došlo už před Hradcem Králové a tak pod záminkou prostatických problémů vybíhám ven a doplňuji zásoby. Málem mi ujeli, málem jsem nastoupil i do jiného autobusu:), ale od toho má člověk kamarády, aby zadrželi náš autobus, případně aby mě navedli do toho správného..:)

Zážitků a veselých příhod z cesty a z přípravy jsme měli na knihu, ale protože jeden každý z účastníků má svůj deníček:), tak jim nechám dostatek na vyprávění. Jen bych chtěl dodat, že přeběh z mé strany se nesl ve znamení pracovních stresů:) [ty technologie! Naštěstí jsem kvůli baterce vypnul data i neběžecký mobil, ale i to stačilo] a také ve znamení dílčí chyby v předpovědi počasí..
Ve čtvrtek jsem totiž koukal na všechny servery s počasím, ukazovaly krásnou předpoveď, s výraznější změnou a přechodem zvlněné studené fronty (déšť a sníh) až v neděli později odpoledne, což my už budeme na cestě do Prahy, že? :). Jenže, co čert nechtěl a já nevěděl.. časování přechodu fronty se posunovalo stále a stále dopředu, takže v sobotu brzo po ránu bylo jasné, že si výlet užijeme i s patřičnými prudšími změnami počasí po cestě.



To by normálně zase tolik nevadilo, ale já kvůli úspoře místa v batohu jsem nesprávné zhodnotil situaci a vzal si s sebou jen supertenké tričko a tílko, a velmi tenkou a velmi lehkou bundu. O tom, že jsem měl jen tenké elastaky ani nemluvím:). U lanovky zjišťujeme, že pojede jen na Růžovou horu, na Sněžce hlásí -4C a silný nárazový vítr 80km/h. Jeden z našich horských vůdců (VS) nás hned maličko nahlodal, říkal že při téhle vlhkosti a teplotě a rychlosti větru můžeme případně získat i omrzliny a začal si pamětnicky mnout ruce a osahávat obličej:). Ve svém tenkém outfitu vzpomínám na Hanče s Vrbatou a utěšuji se tím, že jsem si "svoje" užil, mám dvě děti, takže případně omrzliny na intimních místech nemusím tolik řešit:). Kamarádi svorně nabízeli zapůjčení dodatečných svršků, ale ... vliv ledového může Machyho v naší skupině je stále patrný:). Takže jsem běžel relativně minimalisticky oblečen a byl připraven se v případě opravdové nutnosti ještě přiobléci na sebe "civil" ...

Počasí bylo nádherně horské. Po úsecích, kdy se v protivětru i špatně šlo, se na pár minut vyjasnilo, aby se stejně rychle zatáhlo, u Sněžných jam zamlžilo, a vítr nám masíroval tváře tradičními ledovými krystalky... Minimálně lidí, obzvlášť při přechodech z Krkonoš do Jizerek jsme se dostali do končin, kde nebylo nikoho. Jako jeden z dokumentaristů výpravy jsem udělal i hodně fotek se kterými se pojí plno nádherných zážitků, které nechám na vyprávění kamarádům..

Ovšem malý poznatek. I když jsem minimalizoval, přesto jsem si vzal s sebou nové nesmeky na prozkoumaní a musím říci, neměly chybu. Držely naprosto perfektně. Pavel vtipně glosoval, že on to zná. Taky si nemohl vynachválit mačky.. a kdyby mu nebylo stydno, lezl by v nich i v létě:). Nahlodalo mě to, zkusil jsem je na i na osmekaných lávkách v Jizerkách, na mokrých kamenech.. seděly jako přibité. Máš pravdu, předsedo! :)

Silný vítr se postupně uklidnil, ledová tříšť byla vystřídána mokrým sněžením, ale pocit zimy to nakonec jen umocnilo. Už odpoledne jsem cítil, že přeci jen.. přeci jen.. nemusím za každou cenu onemocnět a běžet většinu noci v silném dešti, když není úplně důvod? Takže jsem to řekl nahlas a tím jsem skupinu tři, která měla původně naplánováno běžet až do Hřenska postupně rozvrátil, téměř jako imperialistický diverzant skupinu mladých svazáků:). Nakonec jsme seběhli na Oldřichovském sedle do hospody, dali pár piv, rum na cestu.. chytili jsme vlak do Liberce a poslední autobus do Prahy. Slíbili si, že to -- až se počasí umoudří -- někdy doběhneme...

Zase jsem běžel neskutečně krásnými místy, navíc téměř bez lidí:)... Opravdu nádherný kus víkendu, navíc mám šanci v klidu pomalým během doléčit (drobné) nachlazení a zastavit ten vodovod, co mi teče z nosu:). 64 km přes hřeben Krkonoš a Jizerských hor byla opravdu hezká tréninková dlouhá. Díky za ní!

Všemu zdar! Ultra a kamarádům zvlášť!
12:)

PS. Snažil jsem se fotit ve chvílích a vteřinách, kdy třeba vítr rozehnal mraky nebo kdy vyšlo slunce, takže obrázkový pocit z výletu může být ještě o to hezčí.:)

 

25 komentářů:

  1. To muselo byt famozni! A ty fotky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Dik.. Bylo, fakt ze jo.. Kamaradi vymysleli skvelou trasu.. Pocasi bylo neskutecne horsky:).. Nalada skvela..
      Malicko jsem dneska popobehl, jak mi tece z nosu a z oci, tak se hur kouka na cestu:), ale je to fajn.. Ultra a kamaradum.. zdar! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  2. Tuhle trasu znám nazpaměť. A pokud jste v Oldřichovském sedle zapadli do té "trampské" hospody, tak tam jsem ukončil cesty už mockrát. Majitel mě kdysi i docela znal :-)). No příště se jí vyhněte a dorazíte do Hřenska.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. ta hospoda tusim U kozy.. je povestna:).
      Casto s tebou souhlasim, ale dovolim si oponovat, ..., vyhybanim se hospodam se cesta k cili muze jen natahnout:).
      Tak at priste dobehneme:).. I kdyz bylo to fajn i tak. Omlouvam se nahlas i v duchu po nekolikate Tomasovi, ktery trasu peclive a s laskou pripravoval..
      12:)

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. :) byl to hezky kamaradsky vylet. Vsak chlapce znas..:)
      Ja jsem ale moudre usoudil, ze lepsi bude neochoret:) a lep[e a dale trenovat..
      MSF! 12:)

      Vymazat
  4. Sice DNF, ale i tak "hustý", holt HC sekce :) Já bych to otočil asi už na tý Růžový hoře :)
    Na to nachlazení doporučuju vyšší množství zázvoru do čaje...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Ja ted bojuji s myslenkou vetsiho nez maleho mnozstvi rumu v caji:), ale preci jen jsem v pracovnim procesu...
      Znova jsem nad "prerusenim" behu uvazoval, ale i ted, kdyz uz mi prestalo crcet z nosu:) a muzu zase normalne pobihat.. I ted si rikam, ze to byl dobry napad. Vsechno krasne jsem videl:), zbytek trasy by sice probehl na moral v desti a ve tme.. ale urcite za cenu delsi pauzy v behani. A se mi srabacky.. nezdalo:)
      MSF! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  5. Koukám, že tvrdé jádro se dále radikalizuje. Mačky, cepíny a běh na alkoholové výpary. :-D

    Muselo to být krásné, ale nelehké. Jestli bude čas, dám si ten zbytek příště s vámi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) DIK! Bylo to moc hezke. Oni chlapci jsou mili, ze me berou s sebou, kdyz si jsou hrat ven na pisek, jak rika moje nejmilejsi..:).
      Uvidime se na POPu, aspon doufam.. Vsemu zdar! 12:)

      Vymazat
  6. Prostě na malé děti a na staříky je potřeba dohlédnout, aby se dobře oblékli! :) Honzíku rukavičky a čepičku máš? A bundičku jsi si zapnul? v pořádku, můžeme vyrazit :)
    V případě oblečení holt poučka "co nemáš, to nepotřebuješ" zase tak neplatí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Jako moje nejmilejsi manzelka!:)
      No v nekterych chvilich to byla zajimava "kryo" vyprava..:).. Diky moji hlouposti..
      Jeste jednou diky! Nadherne pripraveny, skvely zazitky, jeste lepsi spolecnost.
      Zase dobry kvuli "budoucnosti"..:). MSF! A tesim se na dalsi spolecne akce. 12:)

      Vymazat
  7. Nadhera. Ale co ty furt po vecerech delas, ze neodpocivas v teple rodinneho kruhu??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) ses provokater.. Jeste, ze to necte moje nejmilejsi manzelka, jasne slunecko..:)
      Ale hlavne se mi porad zda, ze praci vozi nakladakama, zatimco ja pracuju s lopatou:)..
      At tak heslo do dalsich dni.. Vsechno odhazet:) a vydrzet! MSF! 12:)

      Vymazat
  8. Pro tebe, v tebou popisovaném oblečení, to muselo být na morál už od začátku, když vidím na fotkách, jak jsou VP a tb krásně zachumlaní. Někdy je opravdu lepší "nedráždit kobru bosou nohou", zvláště v zimě v horách a raději výlet včas ukončit a dát si v hospodě "teplé pivo". Krásný fotky a určitě spousta zážitků, ze kterých budete všichni "žít" do další bláznivé "šílenosti :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mne se ta tenka bundicka tim vetrem krasne nafukovala:).. Ovsem zima mi byla, o tom zadna. Zase to byl dobry nacvik a pouceni. Jak rikal spravne Tomas, musim se hlidat.. mas bundu? mas kalhoty? jsou dost teple?:).. jednoduche ukony..:)
      MSF! At nam to hezky pobiha.. 12:)

      Vymazat
  9. Ahoj,
    no a kdyby byl start v Peci pod Sněžkou, tak to máte takové malé, české WS. A pak bys mohl zvolit oblečení "na Krupičku".
    Maratonoval jsem v sobotu v Tvém rodném kraji a bylo tam překrásně.
    běhu zdar, Radek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik Radku, ono chlapci to take tak pojali..:).. Ten profil je silne motivacni-- presne jako zmenseny WS.
      Zase se musim do rodneho kraje nekdy vypravit a zabehat.. Vsemu zdar! At nam to furt utika! 12:)

      Vymazat
  10. Fotky jsou parádní. A furt lepší DNF než DNS, nezoufej :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Chlapci me strasili, ze k tomu, abych ziskal tvoje uznani bych se mel jeste na zaver cesty vykoupat v Labi.. pripadne doplavat do cile..
      Kdyz tak o tom premyslim, tak mozna zrovno tohle me "odrovnalo"..:)
      MSF! Tesim se na nejake shledani! Chladnemu obdobi a tvemu plavani zdar! 12:)

      Vymazat
  11. Byla to parádní akce. A ty nesmeky byly zajímavý kontrast k té Tvé lehké bundě a supertenkému tričku :-) Jako kdybys nechtěl uvěřit, co nás tam nahoře čeká, ale zároveň se připravil na nejhorší. Sláva dalším akcím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mas pravdu.. Tomas to pripravil moc hezky.. Bylo mi lito, ale rozum velel, zbytecne nemoknout celou noc:)
      Na nekterych fotkach je videt, jak vitr krasne profukuje a nadouva mi bundu jako nafukovaci balon!:)
      Uprimne bylo to skvele, radu veci jsem si vyzkousel:), a zabavy jsem si uzil dostatecne.. Tak priste! 12:)

      Vymazat
  12. jj i české hory umí prověřit přípravu. Byla to velkolepá záležitost už zas abychom něco vymýšleli sakra sakra...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Mas pravdu predsedo!!
      Vsak ja se ozvu na moznou navstevu Tveho regionu -- ze bychom vymysleli nejaky spartakiadni beh.. Ultra zdar a kamaradum zvlast! 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...