sobota 6. června 2015

Chvála průměru, aneb míň jak "voko" do Rondy..:)

Uvědomili jste si, jak často se všichni (včetně mě) zaklínáme slovem průměr, podprůměrný, nadprůměrný? Podle posledních průzkumu, průměrní Češi tři hodiny denně sledují televizi, nejvíc se koukají na Televizní noviny na Nově, bydlí v bytě s ústředním topením, chovají domácí zvíře, nejčastěji kočky.... Já tyhle údaje jako statistik naprosto miluju... Protože neříkají většinou vůbec nic, jak víme, ... průměrný člověk totiž neexistuje:)

Ale vždycky si vzpomenu na svého kamaráda Radka, který při čtení (zkreslených) sexuálních statistik vždycky vyskakoval a vykřikoval.. "Tady píšou, že průměrný Čech v mém věku souloží 7-8x měsíčně. Hergot, to by mě zajímalo, kdo to dělá na můj účet!!".. :)

U průměru ale vždy záleží na tom, jak si definujeme náš "soubor" a metodiku výpočtu. Například já slýchám často, že to s během přeháním, že je to spousta hodin [a co to bude mít za šílené následky].. Už jsem slyšel od hodně lidí, že je to moc běhat 16+h týdne (běhám pomalu.. a upřímně, někdy na trati jsem i výrazně déle). Přesto si dovolím prohlásit, že věnuji běhu naprosto průměrně času... Chcete důkaz?

Do práce musím stejně, že? Vzhledem k mé rychlosti se čas věnovaný přemístění do práce může počítat jako "čistý" běh jen v polovině času... Psa musím venčit stejně, takže pobíhání s Deri je vedeno v kategorii venčení psa, a je tedy z hlediska "běhu" 100% zadarmo a nemá (a nemůže) se jako běh počítat:)... Večerní běhy s kamarády jsou u mě zase v kategorii společenské setkání a restaurace:), takže suma sumárum jsem přesně na běžeckém/sportovním průměru spočítaném v poslední době firmou Rajec:)..

Když jsme u té statistky.. nedávno jsem při ukázce "vychýleného" pohledu studentům dával jednu zajímavou statistiku. Při zjišťování Američané hodnotili průměrnou velikost svého mužství na téměř 10 palců (cca 25cm), zatímco ženy na stejnou otázku uváděly, že to jsou asi 4 palce (10cm)..:)..[Z toho pohledu je iPhone 6+ jasný mužský vynález, neboť obrazovka měří 5.5 palce!:)]

Průměr jistým způsobem přináší hezký pohled na život, snažím se o to nejdůležitější -- držet balanc a rovnováhu,, To jsem si vždycky přál a budu se snažit držet.. nebejt pos*anej dopředu a zase se zbytečně nevytahovat,, najít rovnováhu mezi odvahou, sebeúctou a pokorou..

Přípravu beru velmi odpovědně, postupně a konzistentně:)... V tomto měsíci jsem poprvé regulárně překonal hranici 170 km (délka Rondy) v týdenních (pohodově naběhaných) km. Na netu jsem se dozvěděl, že průměrný ultra běžec, připravující se na 100mil údajně alespoň jednou ve své přípravě překoná tuto hranici v týdenním objemu a optimálně je v tréninku někde na horní hranici 120-140km. Tak jsem v klidu.. Jsem zase krásný "průměr":)...

Suma sumárum -- do Rondy zbývá méně než 21 dní, začínám už plánovat věci do báglu... Znova čtu zápisky Honzy Bartase, v pondělí se ještě chystám vyzpovídat Sama Straku..:)... Před sebou mám svoji oblíbenou "quote", která přesně vyjadřuje jak stav mě mysli, tak i mé postoje k budoucnosti..

But it's also true that the person who risks nothing, does nothing; has nothing. All we know about the future is that it will be different. But, perhaps what we fear is that it will be the same. So, we must celebrate the changes. Because, as someone once said "Everything will be all right in the end. And if it's not all right, then trust me, it's not yet the end."

Končím se statistickým přáním.. Ať jsou budoucí měsíce pro nás průměrné... Lepší než ty minulé a horší než ty budoucí!:)
Všemu zdar! Ultra zvlášť!

12:)

PS. U Jitky proběhla skvělá diskuse o "běhání pro radost"..:).. Tak jsem nechtěně udělal jeden experiment. [Pro vysvětlení..Ať lidí zdraví nebo ne, v 99% zdravím já první (pokud si všimnu)]. Občas běhám v tričku co jsem dostal k 50 s nápisem "Run for fun", jinak většinou ve vyfasovaných tričkách z různých závodů jako Leadville, Zane Grey, Trans Grand Canaria, atd.. Zajímavý je, že když mám na sobě "trophy" tričko, naprostá většina lidí odpoví na pozdrav.. Ale když běžím pro "legraci" a potažmo pro radost, tak mi na pozdrav neodpoví skoro nikdo..:).. Je to určitě tím, že se bojí, že jim tu radost beru..:)

17 komentářů:

  1. Líbí se mi: "Pokud není vše v pořádku, tak to ještě není konec". Optimistické a motivační - díky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Ona ta cela quote (Bajecny hotel Marigold) je pro me dost poucna.. a jak rikam, odrazi moje presvedceni..:)
      At se dari! 12:)

      Vymazat
  2. Zrovna vcera jsem si rikala, ze se musim podivat, kdy Project Andorra zacina, tak uz to vim :-) 170 tydne?! Ty ses neskutecnej :D a zdraveni, jojo, to je taky tema - taky zdravim ve vetsine pripadu jako prvni a velmi casto mi neodpovidaji ti, co si mysli, ze jsou desne rychli (muzi) nebo zeny, ty se pak deli na kategorie: stydim se, ze beham, proto koukam do zeme, kdyz nevidim nikoho ja, nevidi nikdo me a jsem desne rychla, takze se s tema trapnyma pomalyma nebavim. No jo, asi neposlouchali Hurvinkovu abecedu slusneho chovani, to by jinak vedeli, ze pozdravit je slusnost, ale odpovedet na pozdrav je povinnost!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) to je hezky..Nekdy je zajimave sledovat reakci na zdraveni, kdyz bezim "normalne".. sam, s ledvinkou ci batuzkem (na delsi) .. a kdyz bezime pomalu s moji nejmilejsi manzelkou, jasne slunecko..:)...
      Je skoda, tech "neviditelnych":).. Kdyz uz beham, tak proc se stydet.. Spousta lidi zacinala, neslo jim to...Nekteri z nas, me nevyjimaj -- funeli, meli velkou nadvahu.. a co? Slovy reklamy.. "kdyz ji milujes, neni co resit":).. At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  3. Ten Tvuj pokus je fascinujici. Ukazuje, ze lidi stihnout postrehnout, co mas za triko :) To ja absolutne nedavam! Ja vetsinou potrehnu, jestli proti bezi muz nebo zena, jestli je spis drobne postavy, nebo obr a jestli ma tmave, nebo svetle obleceni - pokud se soustredim :) Ale nejake napisy, to vubec nevnimam :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) tezko rici.. snazil jsem to randomizovat:).. obcas jsem v tom bezel rano/vecer (do prace/z prace) obcas s Deri.. To ja si lidi kolem sebe vsimam.. Nijak bych to neprecenoval, jen se mi to zdalo zajimave..:)
      Zitra proto nebezim pro radost:), ale popobehnu v nejakem trophy tricku:)... At si uziju, jak rika Kremilek "zdravenicka"..:)
      MSF! 12:)

      Vymazat
    2. Mně právě přijde, že vnímám ty lidi spíš tak nějak v celkove, než co mají na triku😊

      Vymazat
    3. :).. no to ja taky, ale napisu na triku si vzdy vsimnu..:).. 12:)

      Vymazat
    4. U me je ten rozdil ve zdraveni spis nez v cem bezim, tak s kym bezim. Kdyz bezim s (na prvni pohled) zacinajici kamaradkou, tak na pozdrav malo kdo odpovi. A muzu mit triko treba ze zavodu na Marsu :-) Kdyz bezim s vytunenym partakem, zdravi skoro vsichni :-)

      Vymazat
    5. No myslim, ze ta mira korelace bude stejna:)..
      Taky kdy provadim jogging se svoji nejmilejsi, jasne slunecko, tak se k nam lidi nehlasi:), za to kdyz bezim(e) se sousedem Danem, tak nas zdravi vsichni:)..
      Holt atraktivni soused..:)
      MSF! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  4. Jen poznámka k tričkově zdravicímu průzkumu. Nebereš si to "fun" tričko podvědomě pro něčím atypické běhy, situace, denní doby nebo trasy? A k momentálním týdenním objemům? Neskutečné a obdivuhodné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirku, verim, ze jsem se snazil relativne nahodne.. Ovsem, jak ucim sve studenty.. inteligentni clovek nedokaze (sam o sobe bez pomoci) generovat nahodna cisla.. Takze urcite tam nejaky "nenahodny prvek bude:).
      At nam to beha.. v jakymkoliv tricku:)
      MSF! 12:)

      Vymazat
  5. S tím průměrem je to pravda ošemetné. Jak by asi měl trénovat průměrný ultraběžec na 200 mil to asi 250+k týdně. Jen ten statistický soubor by byl poněkud tenký. Na Rondu budu držet palce když jsi tak průměrně připraven úspěch je zaručen. Ať se daří!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. diky.. Pokud se podari dobehnout v prumernem case nebo v prumernem poradi..:).. Tak je to neskutecny a velky uspech (coz bych opravdu necekal).. Pokud se podari dobehnout v limitu, tak je to na haldu piv:) a oslavy.. To je ta osidna stranka prumeru:).
      Vsemu zdar!! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  6. To je dobrá taktika - srovnat se s průměrem pro pocit klidu před akcí. A pro elitního hobby běžce je to i dobrý odrazový můstek do závodu :)
    Nicméně jsem přesvědčený, že zážitky, které si z Andorry přivezeš, budou vše, ale určitě ne průměrné :-)
    Držím palce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. mas pravdu.. Zazitky to asi zcela jiste nebudou jen radostne a prijemne, ale jiste budou silne..:). V tom si jsou vsichni ucastnici zajedno.
      No tesim se se naramne! MSF! At se dari a at nam to beha! 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...