pondělí 9. března 2015

TransGrandCanaria aneb skvělá lekce španělštiny:)

Po minulých zkušenostech s účasti v jižních zemích se ptám světa znalých kamarádů na praktická španělská slovíčka. Nemyslím si, že moje znalost westernové španělštiny je dostatečná, i když se jistě bude hodit.. Přiznávám, že se trošku obávám komunikačních problémů. Apríl mě uklidňuje, že v podstatě bych v mém případě měl vystačit se čtyřmi slovíčky: "siesta", "fiesta", "manana" a pochopitelně "cerveza" (pivo). Beru to částečně jako legraci, ovšem pro jistotu přidám velmi užitečný obrat "yo tambien" (já taky).. který se ukázal velmi efektivní při objednávání občerstvení a tak:).
Jak jsem naznačil v minulém zápisku, odlétal jsem už s drobet :) opotřebovanýma nohama, hlavně fakt, že jsem nohu kolmo zvedl maximálně asi 20cm komplikoval i zdánlivě triviální úkony, jako je navlékání/výměna ponožek nebo zavazování bot.. To přelézání svodidel se v takové konstelaci dostává na úroveň akrobatického výkonu..:)

Ale v rámci tréninku a přípravy na obávanou Rondu dels Cimps.. asi nemůžu vymyslet nic lepšího:). Paradoxně si myslím, že to z mé strany asi byla ta nejsoustředěnější a nejprofesionálnější akce. Ať už před nebo i během celého závodu. Na všechno jsem byl sám, včetně logistiky přesunu, který v minimalistické variantě nebyl vůbec jednoduchý. Začínám mít relativně jasno, jak si vhodně poskládat věci do báglu, co do které kapsičky a jak ještě upravit batoh. Snad do Rondy doladím i další detaily v jídle. Svět je krásný!:).. Ale postupně..

Přilétám na Grand Canaria ve čtvrtek pozdě večer, ještě na letišti využívám wifi zdarma, abych řešil nějaké urgence v Čechách, ale pak spěchám údajně na jeden z posledních autobusů do Maspalomas. Při domluvě s řidičem se bohužel ukazují drobné slabiny v úvodní sadě slovíček. Je tma, autobus nehlásí stanice, nikde nic není napsané:)... nervózně sleduji různá města a městečka, bojím se, že přejedu. Pak ale (díky pilnému samostudiu klasiků) si všimnu, že přejíždíme most, pod kterým je vyschlé a vybetonované řečiště.. Áááá jsem "doma":) .. tady to hezky popsal velký Honza B. to jsou ty pekelné 3km před cílem. A skutečně, na následující zastávce vystupuju a v přítmí vidím několik dalších autobusů.. jsem správné v Maspalomas! Beru taxíka k hotelu, kde mi sdělují skvělou novinu... I když jsem vše objednal a zaplatil s předstihem, nemají pro mě ubytování:). Ha! Ale jsem tu jistě na ten závod, že? Tím pádem mi nebude vadit, když budu bydlet asi 400-500m jinde a na recepci si budu docházet -- co to je pro ultra, že?.. Souhlasím, na to se nedá opravdu nic říci..:). Navíc, internet je jen v recepci a abych byl úplně přesný, občas se vyskytoval asi na 1-2m2.. u recepce ovšem mají takový minimarket, kde si hned kupuju pár piv a odcházím za pomoci personálu společně hledat, kde že to vlastně bydlím:). Dvě piva na noc a ještě znova si čtu po x-té reporty ze závodu a hlavně i rady Honzy B., které by bylo škoda nesdílet s ostatními:

Co bude asi klíčové bude dost pití. Občerstvení není tolik a já bych měl s sebou radši více než 1l. Do Tejedy dorazíš asi za plného dne a bude tě čekat nechráněný výstup na Roque Nublo a na Garanon. Tam se pořádně najíst a utíkat dolů do Tunte - ten sestup mě minule psychicky porazil. Na ten si dej pozor, je rozbitý, kamenitý, težký a Tunte je daleko. Z Tunte je jen jedno stoupání, po něm to už můžeš rozbalit.
Nejtěžší kopec tě čeká z Teroru. Tak na to mysli při těch prvních dvou.
Běžet se pořádně dá od cca 25km až do Teroru. Co nejvíc bych toho být tebou zkusil stihnout za tmy. Co jsem koukal na předpověď, tak může být opravdu vedro.
Jestli tě bude předbíhat taková menší starší Španělka - tak se jí proboha nedrž. To je moje trenérka. :)
Hodně štěstí a hlavně žádné zranění.


Takže zásada č.1: .. "Hlavně nerozšířit rady zraněných běžců" ... radši běžet jako děda Lebeda:). Ráno spím, jak to jde.. kolem 9 hodiny se vykopu, na recepci si koupím něco k jídlu a jdu do Expa (asi 2.5-3km). Úspěšně se registruju, dle rad s sebou beru pár věci do cíle na převlečení (sice jsem to nakonec nepoužil, ale byl jsem v klidu), na pokoji několikrát kontroluju batoh, čelovky, náhradní baterky.. Nakonec (moudře) volím na běh tenké tričko s dlouhým rukávem a 3/4 elasťáky.. sice obojí v černé barvě, ale bylo to správné rozhodnutí. Pichlavé keře mi v podstatě vůbec nevadily.. Rozhoduji se napevno, žádné převlíkani.. beru s sebou jen náhradní suché ponožky.. a zase se ještě chvíli jdu pospat. Do expa nakonec beru taxíka.. těch 45 minut extra polehávání mi stojí za 5 euro:). Dorazím právě v čas, s předstihem dorazily autobusy, potkávám se s Michalem V. a Jirkou Z., zdravíme se, a spěcháme urvat nějaké to místo v autobuse.

Malá výchovná odbočka. Řidic odmítá, abychom nastoupili s bágly a hůlkami, že všechno musí být v zavazadlovém prostoru. Odmítáme jako jeden muž, řidič říká, že v tom případě nikdo nikam nejede:). Taková menší vzpoura... Ale jak to konci? Jako vždy někdo vyměkne.. nakonec u nás jeden, navzdory mému přesvědčování podlehl a hned to na sebe prásknul řidiči. Je to jako protržená přehrada. Na začátku je kapka, pár kapek vody.. za chvíli mocný proud a stržena hráz:). Jako jeden z posledních rezignuji, přivazuji hůlky k báglu a deru se dovnitř. Organizátor si mě ovšem pamatuje, obzvlášť moje promluvy ke stávkokazům... Důsledně mě kontroluje a říká, že nemám zaplacenou cestu.. že nemůžu jet. Ať si dojdu do expa zaplatit cestu nebo si vezmu taxíka! Naštěstí odchází kontrolovat další bus, domlouvám se proto s řidičem a platím mu hotově za cestu. Michal s Jirkou mi naštěstí drželi místo a tak si v klidu užíváme přesun na druhý konec ostrova.

Na startu jsme s velkým předstihem. Je celkem chladno, od moře fouká silný vítr a tak chytře obsazujeme schody v jedné restauraci, kde přes hodinu čekáme v teple a v závětří. Ještě stihnu zdejší WC, rychlé pivo:), a už se jdu někam postavit na molo. Jsem sice v zadní části, ale podle rady Honzy B. městem vybíhám celkem svižně, předbíhám hromady lidí... až to půjde ostřeji nahoru, tak by i mě single track hodně zdržoval..

Jirka s Michalem jsou podle všeho výrazně přede mnou, ale na asi třetí stanici se chvilku vidíme. Říkám jim, že jsou hodní, ale netřeba na mě čekat:).. Jirka věrný svému jménu vyrazí ... no jako zajíc:) a Michal s ním.

První část závodu mi připomíná takový zdánlivě poklidný hornatý běh přes lesy, políčka a zahrádkářské kolonie:). Malebný. Zdání klame, od Honzy B. vím, že si musím dávat pozor. V hustém mlází kozích stezek není dobře vidět na cestu a údajně tady někde si Paloncý naštípl palec. Věřím tomu a i kdyby mě to stokrát hnalo dopředu, kašlu na to. Vím z vyprávění, že závod začíná zhruba po 50 km, na stanici s výstižným jménem Teror. A tak se po cestě zastavím, občas něco vyfotím.. díky svým zubům:) mi jídlo na stanicích dělá starosti.. (sice jsem připraven, ale k jídlu jen oříšky na druhé stanici... to mě fakt dostalo)...

Proto se moudře rozhodují. Po cestě se občas zastavím v nějakém obchodě, bufetu, stánku, koupím něco k jídlu, nebo aspoň pivo. U místních získávám hromadu bodů.. pravidelně jsem focen s plechovkou piva:), a znalci pokyvují hlavami.. ano, ano, strejda na výletě, nadšený hobik z Čech, ale zůstává věrný pivu a své národní identitě. Jsem sice na závodě, ale nepodceňuji společenský rozměr celé akce, užívám si to, s domorodci se snažím bavit, tancovat.. fotografovat se:).. a tak do Teroru dorazím sice s 50km náročných stoupání a klesání v nohách, ale jinak plný sil...

To co se děje ve vesničce, je pocitově mimo moje chápání a zaslouží si i krátké video. Honza B. měl naprostou pravdu. Z mého pohledu nezažit si tu atmosféru "corridy" by byla škoda. Bubny rachotí, není slyšet skoro vlastního slova... Srdce se mi ladí do rytmu bubnů a cítím, že JO!! Vím, že teď začíná závod. Ted přijdou ty nejtěžší části (ani jsem netušil, jak velkou mám pravdu)... Nálada stoupá na maximum, moje odhodlání je na stupni 12, ještě si jednou zatancuji s místními, nacpu si plnou pusu nakrájeného luncheon meat, zatnu pěsti.. a vyrazím.



Ten výstup nahoru se dere pod kůži, slunce a silný vítr začínají ukazovat svou sílu, slzí mi oči plné prachu.. při každém průchodu sedlem se otevírají nová panoramata.. Krajina se mění že zahrádek do divočejší pustiny... Jedním slovem nádhera!

Na vrcholku zhruba v půlce trasy se těším na něco k snědku, ale bramborové lupínky to nejsou milý pane:)... Z báglu vyndávám těžkou zbraň další horalku!:)...[moje doporučení pro zahraniční akce: horalky jednoznačně dominují nad poněkud úzce specializovanými tatrankami]... občasný pohled na mapu a profil dávají tušit, co mě ještě čeká, i když se znovu a znovu zjišťují, že profil má pouze ilustrativní charakter a že trasa je ve skutečnosti mnohem náročnější, než by se zdálo:)...

V jednom kopci doháním Michala... asi mu už bylo smutno a že prý čekal na stopa:).. tak chvíli jdeme a popobíháme společně, absolvujeme nádhernou pasáž před Garaňon.. fotím za odměnu i Michala, ať má památku, že na mě počkal.:)... údaje o km a vzdálenosti byly často.. no poněkud zavádějící. Michala to po chvíli vytočilo před jedním sestupem tak, že něm bouchly saze a vyrazil dolů z kopce jako utržené kamení:). Já si hopkám pozvolna, za fotografem kupuji pivo, rozmlouvám pozor polsky(!) a získávám další body pro mezinárodní česko-polské přátelství:). Pak ale i já se postupně rozbíhám z kopce, zásady dědy Lebedy berou v tu chvíli za své:), je totiž světlo, vidím relativně dobře a tak na své poměry běžím fakt super...

Na další stanici světě div se.. zase dobíhám Michala, Garaňon je moje záchrana! Normální jídlo!! Piju 3 čaje, dvě misky těstovin, už se oblíkám na noc, sahara kit mizí v báglu, čelovka nasazená.. prostě lama profesionálem:)..
Michala po výstupu na nejvyšší vrchol nechávám už vlastně běžet samotného, v blížícím se přítmí si nejsem jistý, i když bych měl sílu běžet relativně dobře, tak přecházím na zásady bezpečného provozu a rychlost upravují stavu "vozovky":).. když vidím a nejsou záludné kameny, běžím i svižně, jinak popobíhám nebo zrychleně jdu... Honza B. měl zase zatracenou pravdu.. do Tunde je to sakra daleko... Ty tatranské chodníčky mi taky moc nesvědčí, zakopávám..tady by se hodily HOKA..:).. Vlastně jen kousek před stanici zapínám bezpečnostně čelovku.

Ve stanici hodnotím situaci a vzpomínám na pokyny a plány. Honza říkal něco o "překvapení".. a když to říká on, tak to bude pěkný maso... Kašlu na čas a věnuju se dobré přípravě.. měním ponožky, což vzhledem k mě ohebnosti vykouzlí úsměvy na tvářích obsluhy stanice a přihlížejících. Taková malá etuda z cyklu Mr. Bean běží ultra:). Pak rozhodnutě přelézám ohradu u stanice a jdu neochvějně do baru. Pivo! Tohle chce určitě pivo:)..Číšník mě naviguje ke stolu, ale nenechám se odbít, že pospíchám a že si dám pivo na baru. Můj spěch dostává poněkud menší trhlinu, neboť se objeví patrně jeho manželka a začínají podle všeho řešit nějaký neodkladný (rodinný) problém... Mám sice pochopení, ale drobné se připomínám s tím pivem.. Na to si číšník všimne mého báglu a startovního čísla:)... zatímco já rychle do sebe klopím natočené pivo, číšník něco vykřikuje na lidí v restauraci. Je jasné, že jsem svým přístupem vzbudil menší světový rozruch, tedy alespoň v okolí toho baru:).

Dosti bylo kočkování, vyrazím zase vzhůru kopcem, abych mohl zase neskutečně klesat. Tady se slzou v oku vzpomenu na finského spoluběžce, se kterým jsme se několikrát předbíhali... Tedy moje nákupy, fotografování.. mě vždycky staly nějaký ten náskok..:).. vzpomínám, jak mi při sestupu do Tunde, kde jsem jej posledně předbíhal vykládal, jak teď to bude jen s kopce, pohodové a behatelne úseky!! :) A tu o Červené Karkulce, neznáš? Bláhovy cizince! :) Nečteš Honzu B.:), který ještě, aby nevyděsil svoje čtenáře, neříká zdaleka pravý stav věci:)..
Dovolím si jej pro jistotu znovu citovat : 
I když to bude vypadat, že jsi už něco nastoupal, tak teprve tam (v Teroru) začíná pořádné stoupání. Pak jsi ale opravdu v srdci ostrova a vidíš všechno, zůstaneš beze slov. Fakt. A tak bacha při seběhu na cestu. Já se tak kochal.... že to bylo nebezpečné. A hned po něm další stoupání, právě na Roque Nublo a Garañon. A potom. Jooo, chlapče, potom si užiješ. Lepší být ale psychicky připraven takže ti to povím. To klesání z Pico de las Nieves (kousek za Garañoněm) je brutální. Opravdu dlouhé, bez občerstvení. Psychicky mě týralo, že cíl už vidíš. Ale je 30km vzdušnou čarou a 50km závodu. Takže tam na tebe budu myslet.

Přesně tak.. po chvíli stojím na kraji strmého krpálu dolů.. Maximální sklon, volně velké kameny, obkroužené menšími a sutí.. občas zpevněné náletovými keři. Snažím se najít mezi tím optimální stopu v serpentinách a hlavně opatrně. Říkám si svoje povzbudivé dop*dele, dop*dele:).. asi budu ten nejpomalejší a budu to tady brzdit. Ale kdeže... z kopce mám nakonec pozitivní bilanci. Je to neskutečný pocit, když v unavených nohách se snažíte udržet na vratkých kamenech, člověk obchází pár spoluběžců, kteří toho evidentně mají plně zuby, případně se vyhýbá zdravotníkům snášejícím dolů zraněného.. Ufff.. Další stanice mě vítá šíleným větrem, odpadkové koše téměř poletují vzduchem, pár kostiček nakrájeného luncheon meat připomíná oschlé kostičkové zuzu:).. popiju něco vody, zbytek horalky a supky hupky dál..

Na té další stanici (podle slibu pořadatelů) jsem se těšil na slibovaný čaj, kolu nemůžu ani vidět, proto, když ji piju, už zásadně zavírám oči:).. Beru půlku poslední sušenky.. je to od moji nejmilejší "margot poslední záchrany".. už jdu prašnou cestou.. dalo by se běžet, ale bojím se, že začnu okamžitě zvracet:).. a tak rychle jdu, občas popoběhnu.. pořád na tu bídu mám pozitivní bilanci.. teda bylo by to lepší, kdybych nemusel zase držet pauzu na bobku v keřích:) ... [jak říkají trefně moji dobří známí.. Honzo, Honzo.. zase jsi si lepší čas vyloženě prosr*l:)].

Pak už se ale můžu těšit z neskutečně pakárny.. asi 3km úseku ve vyschlém a vybetonovaném korytu řeky.. tady by se zase hodily HOKA! V tom yzasla velká městská světla a já zmateně pobíhám křížem krážem korytem a hledám značky.. Ale asi jak je velký vítr a špatně vidět, tak nacházím jednu značku až po 2 km, kdy už jsem nervózní.. naštěstí na konci koryta je natažené mlíko, skupinka dorostenců, kteří říkají, že cíl je nedaleko, asi 3.5 km. Vylézám na chodník.. a v tom to přijde.. Stařík z nížin si připomene, proč tu je.. Rozběhnu to a běžím celkem svižně.. vzdaluju se skupince, která mě doháněla, dokonce předháním dalšího.. Blížím se k majáku a k pláži, kde byl doběh loni. Do expa to ještě kousek bude, že by kilometr? Až tam budu, tak tam budu..:).. Proběhnutí po pláži, vstříc temným vlnám, nikde nikdo... silný vítr zametl stopy lidí, co běželi přede mnou a já jsem vlastně první! :)
Písek promíchaný s mořskou solí v mých botách je ta správná vzpruha:). Sákryš, asi mi ty puchýře praskly:).. Zase to v rámci možností rozbíhám.. a nakonec dobíhám podle pohledu na hodiny nade mnou v krásném čase.. 27:55:24.
Ještě pochopitelně pivo v Expo, normální jídlo.. a šup spát.. za necelých 24 hodin už totiž musím být na letišti na opačné straně ostrova..Takový logistický oříšek:).
Moc děkuji všem za povzbudivé vzkazy, sms, maily..:).. Velký dík patří Honzovi B. za cenné rady a podporu...Slovy básníka -- Bylo to krásné a bylo toho dost:). Žádný světaborný výkon to sice nebyl, ale z mé strany maximální spokojenost. Hodnotím vysoko zažitky, svoji disciplínu, dodržení plánu a vůli k dokončení. To, že a jak jsem seběhl tu technickou pasáž do Artenara... je pro mě taková třešnička na dortu:).
Možná i pro vás je to inspirace a pošťouchnutí. Když může šeroslepý stařík, tak vy taky, ne??:)

Všemu zdar! Naším bojům a ultra.. zvlášť!
Vaya con Dios!!
12:)
PS. Bylo to neskutečný. Náročný, šíleně šílený:).  Samozřejmě to není závod, který bych s klidným svědomím doporučil širší veřejnosti:).. Ale slovy klasiků.. S takovým výletem na Kokořín, se to nedá vůbec srovnávat:)!

47 komentářů:

  1. Jak často pravíš: OMG!!! Ty fotky! Ty zážitky! Ty kráso! To je prostě neskutečný!! :-) Běhat jako tenhle šeroslepý stařík (s postelovou taxou hodně laciné sociální pracovnice ;-), tak už brázdím evropský ultra a spamuju Samovi schránku, že chci taky do repre :-D :-D Jsi borec, díky za možnost to na dálku tak nějak prožít a prosnít ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Dekuji, nicmene si myslim, ze se to da shrnout velmi pragmaticky .. proste SOS (starsi opotrebovanej strejda) na vylete..:)
      Mozna bych i vic "zavodil", ale nechtel jsem se zranit.. A pak? Ja casto podlehnu te atmosfere zazitku.. Jestli se dostanu ja do cile i dve hodiny driv, tak to stejne bude "houby cas":), ale zase .. ty zazitky.. ty mi nikdo nevezme:).
      MSF! At se dari! 12:)

      Vymazat
  2. ....úžasný....gratulace a obdiv!
    R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik! Asi bych sem neposlal kazdyho.. ale mne se to fakt libilo. Pocitove a zazitkove mi to vyslo.. :).. dobehnul jsem v limitu a OK.. Co vic si muze proste hobik prat, ze?
      MSF! At to beha (a triatlonuje)! 12:)

      Vymazat
  3. Krása, pro mě neskutečný! Prostě nemám slov! Moc gratuluji a přeji rychlou regeneraci!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik Petre! Snad mi dneska vyjde casove aspon popobehnout s Deri.. Na to se tesim! MSF! 12:)

      Vymazat
  4. Moc gratuluju, pěkný čtení jako vždy...jsem zvědavá, co napíšeš o Rondě :-)
    mapo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik, ovsem.. proc me desis uz ted??? :)
      Porad tomu nemuzu uverit, ze jsem nasel tu "drzost" a prihlasil se.. To jsou ty konce pocitacoveho hrdinstvi..:)
      Tak snad se tam uvidime! MSF!

      Vymazat
  5. Nemám slov nad Tvým výkonem - tuhle "staříkovskou" kondici by Ti mohl závidět mnohý z dnešních mladých mužů!
    Ať Ti to tak běhá i dál. Jen si říkám: "kde to proboha skončí"?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. dik.. no vim moc dobre, ze na Rondu musim jeste vyrazneji pridat..:)
      Vsak si jiste taky neco delsiho rad vyzkousis.. MSF! 12:)

      Vymazat
  6. Přidávám se ke gratulantům, fakt paráda Honzo - jak výkon, tak i článek :o) Opět inspirace do dalších km, takže díky a ať se daří!
    Jiřík

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha, ha!:) DIK! Ta Vase SM sekce! Vy mate urcite uz zase pripravene hromady akci..:)
      Drzim palce! At se dari, at nam to beha! 12:)

      Vymazat
  7. Zase krásný popis. A ty výhledy!

    Jsi borec, klobouk dolů.

    Jen si říkám, jak to asi dělá Scott Jurek, když mají na občerstvovačce jen lančmít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. DIK! Ovsem ja nerekl, ze tam meli jenom lancmit.. meli i pomerance, kousky bananu, kousky syra.. obcas i kousek housky a pozor celkem dobry lancmit:)!
      Ten me naopak diky tuku a soli.. pomahal vyrovnat tu preslazenost..
      MSF! 12:)

      Vymazat
  8. Gratulace jak k výkonu tak k reportu který se ti mimořádně podařil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik, ten report je pochopitelne jen zlomek zazitku:).. Casto bych si pral, abych to umel lepe priblizit.. Ovsem, to by se mi zase asi potom ty zazitky vyhybaly:).
      Vsemu zdar! 12:)

      Vymazat
  9. no super ale nazacatku se ti urcite popletlo par fotek z prokopáku a pak tam maš něco z jizerek :)) hele a kdy se jde na ten kokořín ? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Kokorin klidne znovu absolvuju, jen abych se mohl ubezpecit.. ze se to neda vubec srovnavat:).. Ony ty hory jsou krasny tady i tam..
      MSF! 12:)

      Vymazat
  10. slovy klasiků: já jenom sírám!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) jak rika Hyman Kaplan.. " .. a posloucham ty spefy nebezkyho ptakoctva.. ty flusy..".. atd.. A hlavne: "a kdyby vam na to padlo oko.. tak ho tam nenechejte"..
      Dik za podporu! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  11. Těšil jsem se na tvůj report,... moc díky za hezký, byť lehce zavádějící a trochu nebezpečnýá čtení :-) dav

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Vsak to znas.. Vypraveni o ultra je takove vzpominani na "vojenskou sluzbu".. Vlastne to byl sileny opruz:), ale z urcite perspektivy je to desna zabava:).
      Vsemu zdar! Nekdy zase na shledanou.. 12:)

      Vymazat
  12. Krásný Honzo, naprostá lahůdka, popisuješ to, jako by to byl jen trochu delší běžecký mejdan! Určitě si Tě brzy někde najmou jako marketingového specialistu pro nejšílenější závody na světě. Budeš jim psát na stránky motivační úvodníky :-) Gratuluju! tb

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik, .. to ovsem prrr.. Zdaleka nejsem nejsem nejsilenejsi v nasem krouzku.. Ja ne!! :)
      Ted se ovsem musim mentalne pripravit na tu Rondu, coz nebude vubec jednoduche.. Tak zase brzy na nejake akci..MSF! 12:)

      Vymazat
  13. Marně přemýšlím , kde v Prokopáku jsou takový terény...asi bych to tam měl víc proběhat:-) po Tvém vzoru
    MichalF

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) No tam priznavam.. Ne vsechny fotky jsou z prokopaku.. Aby zase nebyla mylka.. Ovsem beha se mi tam hezky, o tom zadna! Tak nekdy na videnou! 12:)

      Vymazat
  14. To jsem nevěděl, že budeš mé rady tak studovat. :) Bojím se, žes trénoval něco, co na Rondě nebude dost dobře možné provádět - tolik "pivních" občerstvovaček tam nebude - přesně jen 3. Jen 3x protínáš civilizaci. :) Moc hezky napsané a jsem rád, že se ti to líbilo. Hodně zdaru do tréninku na Rondu.
    Honza Bartas
    PS.: Jsem rád, že jsi zeměpisným popisem přesně vystihl nejtěžší navigační oříšek Kanárských ostrovů - všechna města se jmenují Las Palmas, Cruz de la Palma, atd... Pro nematení čtenáře - přistál jsi na letišti Gran Canaria - přesně mezi městy Las Palmas (sever ostrova) a Maspalomas (jih ostrova). Cíl a registrace pak jsou v tom jižním - Maspalomas. Ale to je asi zbytečně moc detailů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) DIKY! Tedy uz jsem Maspalomas v textu opravil:)...Vsak ta jmena byl vecer pro nespanelsky mluviciho opravdu pekny orisek. Myslim, ze skoncit misto v Maspalomas v Las palmas je velmi jednoduche..Urcite se to uz stalo mnoha lidem.:)
      No uprimne, pivo jsem pil hlavne z nouze:).. Jak by se hodil caj, polevka (jen na jedne stanici)... aby clovek mohl pit tu kolu s vodou mezi, ze? :)
      Dekuji za podporu! Hodne zdaru v treningu a v zavodech! 12:)

      Vymazat
  15. Paráda. Jsi borec, ale to nakonec všichni vědí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik, ovsem.. dovolim si te drobne opravit.. Nejsem bezecky borec, ale zazitkovy labuznik:).. Zaplatbanbuh se mi deji vesele veci a porad se z nich dokazu radovat.. A z toho mam asi nevetsi radost.
      Tak at nam ta radost zustane..:). MSF! 12:)

      Vymazat
  16. Honzo, tohle mi nedělej! Tvůj popis vypadá úžasně a hlavně šíleně jednoduše. Jako pohodový popoběhnutí někde za barákem s pár pivkama cestou. V takových chvílích se ze mne zcela 100% stává počítačový hrdina a mám nutkání něco podobně šíleného odkliknout. Jen ta výkonnost chybí...
    A už si přestaň hrát na Lamu a SOS :-) Dávno je z Tebe normální ultrák a navíc pekelně rychlej :-) Ještě jednou velká gratulace k zážitkům a k dokončení! Jsi pro mne velký motivátor :-)
    Pepa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik, .. mezi nama.. musi se s rozumem, ovsem jisty dil pocitacoveho hrdinstvi:).. je dobre mit.. pak uz je to zase o te odpovednosti.. Kdyz uz jsem se prihlasil, ze?:)... Pravda je, ze se snazim sice nadsene jako lama:), opatrne jako deda Lebeda (=SOS), ale pritom vic promyslene a zodpovedne. To ano..
      S tim pekelnym? Nevim.. Jo!! Pekelne me smrdely nohy!! :)
      MSF! Pocitacovemu hrdinstvi zdar! 12:)

      Vymazat
  17. myslím, že nejlepší je to zpovzdálí pozorovat a pak si o tom přečíst z klávesnice toho nejpovolanějšího :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Vsak vy zase v divcim krouzku neco spachate.. Zaslechl jsem neco o Davosu..:)?? MSF! At to beha! 12:)

      Vymazat
  18. Moc pekne, z popisu sala ze sis to uzil! Jeste se mam od tebe co ucit. Prestat zavodit a uzit si to aspon nekdy.. Moje zavodni natura me nekdy moc zene dopredu.. Super fotecky a vypraveni! Jinak ITb jsi nezklamal - takovych zastavek na pivo - parada! Z vlastni zkusenosti vim ze pivo je pri ultra super, kdyz clovek ji a pije hodne sladkeho.. To pak nema chybu a vyplati se i trosku uhnout z trasy.. Doufam ze regenerace bude rychla a budes se moct soustredit na Rondu.. Behu zdar! Nika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diky Niko!
      Tentokrat se mi opravdu zazitkove obzvlast darilo..:)..Je mozne, ze i pro par mistnich.. kteri jsou velci pohodari a jak se rika maji problemy na haku:)... tak verim ze i pro ne jsem byl spravna figurka.. Fotilo se se mnou hodne lidi.. Pripadal jsem si jako celerbryta:).. nebo jako dlouhlavy tele v cirkusovym stanu..
      At se dari na MS! 12:)

      Vymazat
  19. Ahoj Honzo! budu se opakovat, ale nezbývá než se sklonit a pogratulovat ke skvělému výkonu. Líbí se mi, jak ses zodpovědně připravil :) Sledovala jsem Tě od začátku a updatovala každý checkpoint, bylo to napínavé, celou sobotu sem si představovala, kde asi tak ťapeš :) Fakt skvělý, jak ses krásně prolebedil do cíle! Ať to jde stále tak hladce, přeju hodně sil a zdraví a tak. Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diky.. Slovo prolebedil:) se mi libi.. obzvlast by se hodilo na sestup do Arteara:).. Ale mas naprostou pravdu. Naprosto luxusne jsem si to uzil.. Dokoncil jsem uplne OK, uz zase normalne pobiham... skvela atmosfra, skvely zazitky.. Co si prat vic?
      Diky za podporu! At to beha! 12:)

      Vymazat
  20. Přestaň už o sobě prosím říkat, že jsi lama. Všichni víme, že dávno žádná lama nejsi. Přidávám poplácání po zádech, jsi borec!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Placat prestat!:)
      No uz nejsem uplne nezkuseny novic... Ale ta "Alenka":) ve mne porad je.. Navic, ten rozmer "lamy".. nadseneho, relativne nezkuseneho, ale nateseneho hobika.. ktery se s otevrenou mysli stavi ruznym dobrodruzstvim a zazitkum..:)... tak to urcite nechci ztratit.. V tehle situaci moje zavodeni/nezavodeni :).. je asi pochopitelne. Kdybych tlacil vic na pilu, tak jsem treba mohl byt v cili o 2-3 hod. driv, .. ale taky mozna jsem se mohl zranit pri sebezich, kdyz dobre nevidim.. Ale hlavne.. Asi bych priselo ten nejdulezitejsi rozmer, kvuli kteremu ja beham.. O tu neskutecnou radost, korunovanou skvelymi zazitky..
      Takze lama jsem a lama zustavam!:) MSF! 12:)

      Vymazat
  21. No páni! Veliká gratulace a poklona až k zemi. Jediné, co mne zachrání před nějakou nepředložeností je, že mi doma nedají na takovou akci propustku, protože z tvého popisu jsem na to dostal docela chuť!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. No pokud potom touzis..:).. Tak te zastavi malo veci.. Samozrejme kvuli rodine se da odlozit, ale pristi/prespristi rok? Proc ne! At se dari! 12:)

      Vymazat
  22. Gratulace, parádní výkon!
    Líbí se mi tvůj přístup, zkrátil bych to do hesla „ať se stane cokoli, je to dobré“. I když to může okolí i tobě připadat šílené, i když tě to strašně bolí, i když tě to stojí nezměrné úsilí, ty to vítáš s otevřenou náručí bereš s plnými hrstmi a přitom s úsměvem na tváři a s duší trvalého optimisty. A pak to hezky popíšeš pro ostatní. Jak říká Roman, je to inspirující, jak říkají mnozí jiní, je čtení tvého psaní i nebezpečné pro okolí :)
    Já děkuji za vše :) jen tak dál a ať to běhá! Tomáš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)... dik.. no vsak my vime...kazdy je nejak streleny:)..ovsem prijde mi.. a to prosim myslim vazne.. ze mezi vama vsema jsem takovy opatrny strejda:).. A tak to ma byt, tak to zustane!!
      Ne jako "nekdo" ... pred odletem do ciziny si po ranu strihnout kima cz..:).. Na to ja nemam slov!
      MSF! Kamaradum -- a tem silenym zvlast -- Zdar! 12:)

      Vymazat
  23. Krásný zápisek, úplně si to všechno představuju, video z Teroru je naprostá nádhera, pak už prostě běžíš jen do rytmu ne? Už jsem gratuloval ústně tedy ještě jednou písemě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik.. Myslim, ze by se ti to libilo. Specialne tys jeden z mala, kterym bych to vrele doporucil:)!
      Mas pravdu.. Stacilo jen stoupat v rytmu.. Ostatne vic jak do puli kopce jsem zatinal pesti a citil takove to silene odhodlani.. ktere v tech hrdinskych filmech vypada az smesne:)..
      At to beha! 12:)

      Vymazat
  24. Čtu to až teď. Tušila jsem, že to bude počteníčko, tak jsem si to šetřila na klidnou chvilku u kafíčka. A vyplatilo se :-) Nádhera! Jsi borec a skromnej k tomu :-) Dovedu si představit, že to muselo být místy maso, ale ty to podáš tak odlehčeně, že by si až člověk myslel, že to ani žádná makačka nebyla. Úžasný, Honzo gratuluji! A mám chuť se někam rozběhnout :-)

    OdpovědětVymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...