pondělí 17. listopadu 2014

Honza v matrixu.. aneb válka se stroji:)

Přiznání je polehčující okolnost... ale často i vyšší trestní sazba:), a tak to přiznám bez mučení. Ve fitku jsem dřív tak maximálně běhal na pásu:). A často jsem si dělal legraci ze cvičení s železem.. Ano dělal:)... Přiznávám, na začátku roku jsem tam párkrát byl (doslova), zkoušel "cvičit":) .. Sliboval jsem si, že budu posilovat, abych se lépe připravil na Western States... Ale po téhle stránce jsem svoji "přípravu" nejen vyloženě odfláknul, co víc -- úplně jsem se na to vykašlal, neli něco horšího:)...

Teď s odstupem času jsem přesvědčený, že právě tohle (a ne nedostatek vody, nebo chybějící pokrývka hlavy:) .. byla hlavní příčina mého nedokončení WS... Pozor, tím nemyslím posilovnu samu o sobě, ale porušení své integrity.. Prostě jsem nesplnil svoje sliby.. a vrátilo se mi to..

A protože (v řeči horolezců) mám na Western States (přesněji na Cal2) zavěšený svůj "pytel", tak je na čase udělat, co půjde, abych se tam vrátil a ten svůj vrchol prostě "odpytlil":)... V řeči nás obyčejných pobíhačů -- doběhl v limitu do cíle ...doběhl si pro přezku..:). Na "seběh z kopce" se ovšem stojí dlouhá "fronta" a tak není moc jasné, jestli se vůbec na trať v tomhle roce dostanu... Ale to už tolik nevadí. Důležité je .. zkusit to.. Proto jsem v minulém týdnu hodil svoje jméno do klobouku a uvidíme..

Nejhorší je, že ve svém fatalistickém přístupu k běhání -- vlastně už dopředu výsledek loterie beru jako znamení. Pokud to vyjde, musím tam jet.. Pokud ne, super znamení -- už mám úplně jiný a stejně šílený program. Upřímně nevím sám, co si víc přeji a tak je skvělé, že to někdo jiný může za mě rozhodnout...

Ale zpátky ke strojům, zpátky k matrixu:). Začal jsem se cvičením už před pár dny.. a na Jizerský "dýchánek" jsem odjížděl v podobném stavu asi jako mrzáček po krátkém ozdravném pobytu v Lurdech:). Tedy trhavé pohyby na úrovni počátků animovaného filmu, výrazy v obličeji svědčící a používání svalů, o jejichž existenci jsem dříve neměl ani ponětí:). Ale pokořil jsem se.. a pokora patří (IMHO) těm silnějším:)... Mimo ty legrační (a stále se objevující scénky ve fitku) jsem objevil ten sociální rozměr, kdy přes poledni pauzu jdu cvičit s kolegou, občas po večerech se snažím zacvičit se synem... V tom socialním rozměru je fitko podobné  skupinovému pobíhání, kdy řekněme po x km se najednou člověk od sparingpartnera dozví nějakou zajímavou (niterně velmi osobní) informaci.. nebo on sám je schopen (v krátkém mezičase odpočinku) vyjádřit nějaký důležitý vzkaz pro zúčastněného nebo lidstvo typu "budoucnost patří aluminiu!":)..

Na dotazy svých kamarádů a známých proto odpovídám jednotně. Ano, ano.. stárnu!:)... Ano, ano, to moje usilování.. je .. no řekněme občas trochu víc usilovné:)... Samozřejmě, že to nedělám správně(!).. nepočítám, nesoustředím se tak usilovně na bezchybné provedení cviků.. Možná cvičím moc dlouho, určitě špatně.. Vím to. [netrápí mě to].. Ale jedno je jistě.. Teď, uprostřed těch největších průšvihů, nestíhání, časových stresů... si uvědomuji, jak je důležité plnit svoje sliby.. [a nejen o vánocích!:)... ]...

Je to nutný krok -- je potřeba získat zpátky svoji plnou integritu... Tedy, když říkám, že pro zdar jakékoliv akce dělám, co jde i nejde... tak to holt musím dělat!:) ... [Samozřejmě něco jiného by bylo, kdybych to neříkal:)]

A jak to máte vy se svými sliby/chyby? Taky se k nim vracíte, nebo se ony k Vám vrací jako bumerang?


Našemu snažení a úsilí.. ZDAR! Ultra zvlášť! 12:)

22 komentářů:

  1. Přiznání je polehčující okolnost :-) Ve čtvrtek jsem se s Tebou míjel ve fitku na recepci :-) Ať to běhá a přibývají nazvedané tuny železa! A je to přesně jako píšeš! Sliby se vrací jako by byly na gumě...
    Pepa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ovsem pepo, to je luxus!! :) .. mel jsi se prihlasit!! Ja jsem porad jeste drobet rozruseny pri vstupu i pri pohybu "mezi stroji" :).. to vis.. kulacky puvod:)
      Ovsem navecer jsem kolegu doprovazel pres Modrany domu.. to jsem se pekne probehl:).. 22km na ceste z prace domu, i kdyz jsem byl doma nakonec az kolem 10h [preci jen ty prace je nejak vic:)]..
      Takze priste.. Houkni:)! 12:)

      Vymazat
  2. Hlavně, že jsi konečně začal. :D Ten zbytek nějak přijde.

    Osobně mám zkušenost, že spolucvičenci jsou spíše uzavření a soustředí se. Ale ty jsi taková družná povaha, že se tvým zážitkům nedivím. Jen s tím aluminiem nevím nevím. :)

    A na to "odpytlení" bacha. Veverka sudetský říkal, že když se to nepovede napodruhé, už to není o pytli, ale že je prostě blbec. :)

    A co se týká loterie, všichni víme, že máš dar ohýbat vesmír tak, jak potřebuješ. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) jjo.. Uvidime.. je to jako se vsim.. Neni tolik dulezite, jak to delas, ale jak dlouho a s jakym odhodlanim to chces vydrzet delat dlouho:)..
      VS je moudry muz! :) .. taky bych to tak bral.. Pokud by to nevyslo napodruhe, je to o moji hlouposti a neschopnosti se poucit:).
      Loterie -- aspon v mem podani -- je odraz nasich tuzeb a prani:).. Proto ja si nekupuju los. Vim, ze nic v techto loteriich nepotrebuju vyhrat // co vic nejaka vetsi vyhra by me jenom mohla udelat nestastneho:)
      Vsemu zdar! 12:)

      Vymazat
  3. Přeji ať loterie klapne a s těmi stroji to moc nepřeháněj!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik, ovsem.. jak jsem rekl.. Co vyjde, je fajn. Kdyz nevyjde loterie..rozhodne plakat nebudu :).. melo to tak byt..
      Stroju se porad bojim:), ovsem priblizuju se k nim vzdy ve dvojclene presile:)... Jsem nesmely, ale lecim se:)..
      MSF! 12:)

      Vymazat
  4. Loterie klapne, jako osudove znameni vnimam, ze se kona v den mych narozenin :-) a absolutne nechapu, kde beres jeste cas na cviceni, mas muj obdiv!! A sliby? I kdybych mela zdechnout, kdyz neco reknu, tak to taky udelam (jinak me to pekelne zere, dokud to nenapravim).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No je videt, ze mas velmi vysokou osobni integritu.. Ono se to (ja se tim utesuju a zaroven strasim) jiste vrati!:)
      no 7.12 bych to mel vedet, je mozne, ze treba jeste muzeme dostat nejake "specialni" zachazeni.. i kdyz letos nas tam cechu bude vyrazne vic..:)
      Ale fakt -- budu to brat jako dane.. co vyjde je ta spravna volba!! :)
      Vidim, ze jsi povesila report..:) jdu se hned kouknout.. MSF! 12:)

      Vymazat
  5. Posilovna, jó, posilovna... tam jsem taky nikdy nebyl :-)

    Opravdu se to na ultra musí? Nestačilo by zvedat polena v lese? :) Ale co se ptám, když se na WS nehlásím.... Já bych tedy pravidelnou docházku do mučírny asi nezvládl, ale určitě jde i o to, jaký má člověk cíl... Tak přeji pevnou vůli :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Karle jasne, ze se nemusi..:)
      Ale ja jsem na zacatku roku jasne rek, ze UDELAM CO PUJDE I CO NEPUJDE.., ze budu chodit i do fitka.. a to jsem porusil:(
      Proto je cas to napravit..:)
      Dik, boli me uplne vsechno:).. 12:)

      Vymazat
  6. No nevim, nevím .S posilovnou je to jako běháním na pásu :)) proč zvedat železo když to jde jinak a přírozeněji :)) O co hezčí je za sebou v prokopáku tahat pneumatiku od traktoru :)) Shybovat na větvích .Šplhat na stromy. Klikovat v listí nebo dělat sklapovačky v kopřivách .
    Posilování s vlastním tělem mi přijde přirozenější a krásnější . I venku se dají najít trasy kolem posilovacích prolejzaček pro dospělé jen z toho běhu pak trochu víc bolí ruce a břicho a i ten čas na kilometr je o krapítek horší ale příroda je příroda :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) urcite.. Verim, ze na vsechno dojde..
      Musim nejak zacit.. prekonat svoje "tabu", potesit se ze spolecenskeho rozmeru fitka.. Zocelit telo a mysl.. Starnu a lenivim:).. je potreba na to myslet..
      At se dari.. a doufam, ze na jare zvladnu cvicit v prirode:). 12:)

      Vymazat
  7. Honzo, posilovna z Tebe časem udělá atleta a to už si pak s náma jentak nezaběháš! ;-) t-bird

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Peto.. uprimne.. oba vime, ze i kdybych ve fitku spal, tak ze me "atlet" nebude:)..
      Ale to nevadi... Stejne budu pobihat rad..
      At zije nas "drinking club with running problem"...12:)

      Vymazat
  8. Mám ráda tu naší posilovnu pod širým nebem v Central parku - to je asi jediná, do který mě někdo dostane :) Jenom tam člověk musím běžet brzo ráno, aby nebyla obklopena celýma Stodůlkama. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jjo, ta je fajn.. Mas pravdu, muzu zkusit pri behu zpet se tam zastavit.. treba se Deri prida:)...
      Rikam.. do fitka jsem se dostal svymi "sliby"...:)... Rozpor me vzdycky bere silu a nesplnene sliby me dostihnou.. Proto ten navrat.. proto ta valka se "stroji"..:)
      Diky za pripomenuti.. At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  9. Vrací se jako bumerang :-) ale jen díky tomu si plním sny :-) úplně nechápu, jak to můžeš všechno stíhat, držím palce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. dik.. Ovsem.. ovsem ja nerikam, ze vsechno stiham..:)
      Ale treba se podari snizit faktor nestihani 12 (z10) na rekneme 1.2 :).
      MSF! Nasemu usili.. ZDAR! 12:)

      Vymazat
  10. Sakra, si ma zarmutil :( To uz na ultra pobiehanie nestaci iba take to dvojsmerkove suchtanie sa? A cez vikend nieco dlhsie? Treba aj do posilky chodit? Na to nemam chut ani cas :( Asi si najdem iny sport :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)... muj prvni trener.. zase sprymuje:)...
      Vsak me znas Duri.. Myslim, ze to vubec neni potreba.. ale.. v mem pripade to neplati.. Nemel jsem to totiz slibovat!:)
      Nejhorsi je, ze jsem puvodne synovi vybudoval takovou malou posilku doma -- u sebe v klubovne:). Ted jsem to dodelal a tak ani doma se nemam na co vymlouvat:).. MSF! a rozhodne se nenech zblbnout! Neni to potreba.. Podle toho, co dela "lama" .. neni treba se ridit:).
      12:)

      Vymazat
    2. Ne, podle toho neni treba se ridit, ale nezapominej na nas, mlcici dav, ktery napjate sleduje kazdy tvuj pohyb a nadsene kopiruje a zaklada vlastni klubovny, stavi fitka,....

      Vymazat
    3. :).. pro "tebe" .. "mlcici dave" snad napisu par postrehu a "lekci".. z prvnich dnu/tydnu..:).. Docela zajimave mi to prislo, ovsem -- mozna jen pro udivenou Alenku:).. tak jako tak, zajimava (kulturni) zkusenost..
      MSF! Nasemu usili zdar! 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...