sobota 1. března 2014

Březen měsíc internetu.. a rychlých jarních běhů:)

Mohu si s úlevou říci .. je po všem:).. tedy K10, jarní "rychlostní" vrchol je zdárně za mnou a já ... slovy mého synka.. "už bych měl konečně také začít nějak pořádněji běhat!"..:)..Vlastně má svým způsobem pravdu, moc se těším, že zase vyběhnu někam dál a pryč a i že zase (uff uff) vezmu dvě lahve vody a budu běhat nastavované kopce v údolí... Je to určitě potřeba, abych kamarády kolem Liberce moc nezdržoval:)...

Všichni říkají, že osamělost a běh vlastně nějak k sobě patří. Ano, sice (rád) běhám sám, ale osamělý rozhodně nejsem:)... Co víc -- nejlepší kamarády jsem našel v běžecké komunitě a díky internetu.. Upřímně nebýt internetu a běhu, nikdy bychom se nepotkali. Co mě ale dostává, že skoro všichni jsou jak Rychlé šípy.. každý je "klaďas" skoro jak Mirek Dušín, aspoň že já díky svým zmatkům připomínám víc Rychlonožku, takže jako celek aspoň trochu držíme balanc:)...

Proto, když se mi dnes ráno nechtělo.. [a že se mi tedy sakra nechtělo:)]... Pomyslel jsem na sraz a .. (pochopitelně) na pivo a na kamarády, překonal svoji vrozenou "plachost":).. a vyrazil. S Danem vyzvedáváme jedny z posledních čipů, houfy lidí se pilně rozcvičují, rozklusavaji a já po pravdě zase nevím, jestli se mi bude chtít závodit. Nějak jsem si zvyknul, že se rozcvičím a rozběhám až "po startu" .. protože většinou je na to dost hodin i kilometrů:). Zmateně se oblíkám, kvůli frontám nechávám batůžek s věcmi jen tak v šatně:), nevím co s mobilem a s doklady.. žádného neběžícího známého nenacházím a tak si zavazují (už tradičně) bundu kolem pasu, v kapsách mám doklady a věci, v ruce mobil...:)

Než se stačím pořádně zorientovat je odstartováno... Přál jsem si.. bylo by skvěle doběhnout pod 40 minut, nebo aspoň ne moc daleko od téhle mety, ale hlavně, ať už jsem v cíli!:)...Říkám si, krátká trať, to se budu trápit a nic moc se v těch polích kolem Kbel neděje... Všechno je ale relativní!.. První kilometry jsem totiž opravdu vážně uvažoval, že to vzdám... dokonce mi v hlavě naskakovaly výmluvy, že mě zlobí kotník, záda, koleno... Jenže mě nic nebolelo:)... Jen se mi nechtělo rychle běžet... Taková srabárna! Když už to vypadalo, že to vážně zabalím, tak probíháme 5km a světě zboř se, na hodinkách mám pod 20min. Sice vím, že se mi v druhé půlce bude chtít sprintovat ještě míň než v té první:), ale snažím se.. Na sedmém kilometru mám neuvěřitelný mezičas, v té chvíli to vypadá, že doběhnu kolem 38minut... Co se to děje?? [později zjišťují, že značka km byla blíž asi o 300m:)]? Pro jistotu zpomalím, abych si neublížil:).. a tak na dalším -- osmém km -- je to obráceně, tady vidím, že jsem se zase šetřil příliš:) a že se mi meta 40 minut téměř beznadějně vzdaluje. Proti své vůli přidám a snažím se běžet, co to jde... Magor jsem a magor zůstanu. Dobíhám v čase pod 40minut, nakonec stačilo být o 12s rychlejší a měl bych osobák. Není to nádhera? Ta symbolika, ta mě vždy dostane:).

Nejlepší na tom všem je, že jsem i na těch deseti kilometrech ve finále prožil mentální krize, zmrtvýchvstání, naději i zklamání a následnou radost. A protože jsem neznal svůj loňský čas, tak jsem jednu dokonce chvíli věřil, že jsem si o pár vteřin zlepšil osobák... abych se nakonec ubezpečil, že je to úplně jedno!:)...

Mám z toho neskutečnou radost. Splnil jsem si všechna přání.. Navzdory tomu, že to bylo krátké a rychlé, tak jsem si stačil prožít svoje malé "ultra":) a věřím, že na konci jsem byl nejen trochu silnější... ale hlavně ještě víc natěšený na pivo s kamarády.

A proto běhu zdar! Ultra zvlášť, ať už je jakkoliv dlouhé!:)
Ať žijí kamarádi! 12:)

30 komentářů:

  1. Ahoj Honzo, čas máš strašně rychlý, krásný a obdivuhodný, moc Ti gratuluju! Pocity jsem měl celou K10 dost mizerný. Blbě oblečený - vybíhám ve 4 vrstvách a i tak je mi zima - bolí nohy, i záda, skoro jako po nějakém Okoloběhu, žaludek tlačí (proč jsem jedl ten banán?) ... fuj! Navíc desítku běžím ve svém max tempu, rychleji už to neumím :-( Takže ani nic jiného neusoustředím. Asi 5x jsem se stačil podívat na hodinky, abych si ověřil, že žiju: po 8km jsem už nebyl schopen ani zaostřit, ani spočítat, na jaký čas mířím (počty "4+4 a kolik je XX?" nezvládám). Znovu jsem si ověřil teorii, že mi při běhání klesá IQ na úroveň primátů. Tyhle krátký testovací závody - řekněme "s očekáváním" času - mi bohužel přináší víc stresu, než radosti z běhání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Petre, vystihl jsi to velmi hezky... Hodne podobne pocity:)..
      Vzdycky si rikam, ze ted K10 beham vlastne kvuli srazu s kamarady:), a snazim se bezet rychle... v te chvili si tezko rikam.. a proc vlastne:)?
      Mozna proto, ze nejsem srab se s tou casomirou poprat.. ovsem.. dobre, ze dalsi K10 je nejdrive az za rok!:)
      MSF! Doufam, ze se uvidime kolem Liberce.. 12:)

      Vymazat
  2. Hlásím se jako první komentátor s já jsem to říkal Na tvou počest jsem dnes běžel jedno kolečko půlmaratonu s bundou uvázanou kolem pasu. Tentokrát jsem ji tam náhodou nezapomněl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. DIK!
      Myslim, ze bunda kolem pasu.. naznacuje toho zmateneho "kluka" ci "holku" v nas.. jasne, bez te bundy (a veci v ni), pripadne bez dalsich pitomin.. by to mohl byt asi rychlejsi zavod..
      Tu desitku jsi bezel moc hezky, foto ala Zatopek!:)... Skoda, ze se mi zde neukazuji update tveho blogu.. nemas tam neco jinak nastavene?
      At nam to beha! VSEMU ZDAR! 12:)

      Vymazat
  3. Zaplat panbuh, ze diky behani clovek narazi na par Mirku Dusinu. Jinak by bylo Bratrstvo kocici pracky v desny prevaze! April.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)... mas pravdu... cloveka to fakt potesi!
      MSF! At to beha! 12:)

      Vymazat
  4. Parádní výkon i když se ti nechtělo :-) Většinou to tak bývá, když se nechce, tak je akce nakonec podařená a tak to bylo i s tvou letošní K10 :-) Ať ti to běhá rychle jako vítr a vytrvale jako Gordymu Ainsleighovi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik Petre!
      Ovsem.. i kdyz jsem si sve "odtrpel":), akce to byla podarena, obzvlast diky pizzerce na konci:).. tesim se na shledani! At nam to beha -- furt! 12:)

      Vymazat
  5. Gratuluji! Jsi prostě Rychlonožka!
    To já prostě ne a ne zrychlit. Možná to bude tím, že nemám toho závodního ducha.Ze závodů mám stres. Když si to ale posadím do hlavy, že se jdu jen proběhnout a opravdu nikdo mně nehoní, je to přece jen o něco lepší. Měj se jarně !
    Tina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tino! Ani nevis, jak mas pravdu.. taky se mi nechce zrychlit -- asi taky nemam uplne zavodniho ducha.. ale to nevadi.. Byl jsem rad.. hodne rad.. nejvic jsem byl rad, ze je to za mnou!:)
      Ovsem to pivo.. to pivo potom bylo skvostne.. At se dari! 12:)

      Vymazat
    2. to je jasne, ze jsou lepsi pomale dlouhe behy. Vsichni prece zname pravidlo zapocate hodiny :-)

      Vymazat
    3. Jani!!! Zlata slova.. Ovsem to pravidlo zapocate hodiny... to jste vymysleli skvostne!!! K tomu se hned hlasim!! MSF! 12:)

      Vymazat
  6. Já to věděl a těm řečem, že to bude pomalý ani na chvilku neuvěřil. :) Příště nastavíme na Garmina virtuálního závodníka a budeš závodit se sebou z minula a nějaký špatně umístěný kilometrovník tě nerozhodí. :)

    Jinak pěkný čas na běh s bundou kolem pasu. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Davde, asi bych zadnyho panacka neumistoval, jeste bych se zbytecne honil a nervoval.. uz tak to stacilo..:)
      S tou bundou.. fakt bych bezel bez ni.. ale neodchytil jsem nikoho, kde bych si mohl nechat veci a tak jsem i kapsy bundy nacpane drobnostmi, mobil v ruce.. no neskutecny:)..
      Uz se tesim na normalni delsi behani:)! Tak v Liberci nashledanou a na behanou! 12:)

      Vymazat
  7. Velká gratulace, jsi hrozně rychlej, čas pro mne z říše snů, i když vlastně se mi o rychlé desítce ani moc nezdá, to spíše o dobře vychlazené :) Ať ti to běhá a těším se na setkání na COML56! vp.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martine, VP! Jsi tradicne moudry.. Ony ty behy, co jsou "pod zakonem" :).. jsou zradne.. a musim rici, ze spravne vychlazena desitka.. na tu se budu tesit cely obeh Liberce! Velky obdiv k tvym poznavacim behum.. Musim take vyrazit za humna! MSF! At zije COM L 56! Na Jestedu!!! 12:)

      Vymazat
  8. Pěkně Honzo, pěkně :-) Je vidět že ty dlouhé pomalé běhy vážně mají něco do sebe. Příště bez bundy a osobák je tam :o)
    Jiřík

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diky Jiro.. Ovsem je otazka.. jestli se "priste" :) .. prinutim..
      S tou bundou neslibuju.. I kdyz jsem starsi, porad jsem zmatenej .. nebo uz jsem "zase zmatenej"? Proste, nemam to dobre pripravene a improvizuji.. nakonec zaplatbanbu za tu bundu.. jinak bych musel jeste neco nest v zubech:)!
      At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  9. Fakt uzasne. Mam z toho radost, jako bych to zabehl sam ;-) Jen tak dal, maestro :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od ledoveho muze... obzvlast potesi...:)...drzim palce ve vsem.. snad zase nekdy zabehnu k vam.. MSF! 12:)

      Vymazat
  10. Nosit něco v zubech by Tě mohl naučit Tvůj trenér. :-)) Myslím, že má dost zkušeností.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) .. to je pravda.. "nasi treneri" .. v hube ci zobaku unesou cokoliv..
      Hlavne ta moje, kdyz ji na zacatku nebo na konci venceni/behu zapinam na snuru, tak tahne snuru v zubech a me na ni.. aby nebylo zadnych pochyb o tom, kdo je rychlejsi, dulezitejsi ..a kdo koho "venci":).
      At nam to beha!! 12:)

      Vymazat
  11. Prvně gratulace k takovému času!!! A ještě s bundou kolem pasu :D
    Jinak úplně stejné pocity jako jsem měla teď o víkendu na krátkém závodě (7,2km), kdy jsem se celý závod těšila na ten pomalý běh ze závodu domů :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Tak jsi me potesila, ze je to vsude stejny:)
      Tedy ted se tesim, treba mi vyjde neco delsiho v nedeli, ale hlavne Liberec se blizi!!! takze delsim behum zdar! Ultra a blaznivym kamaradum zvlast! 12:)

      Vymazat
  12. Skvele .... paradni vykon uplne jsem se zasnil..pripomelo mi to muj boj s 5km :D jako ultra..skoro na tom nesejde!! a jedno pokarani za to ze nehodis svuj clanek do bezeckejch blogu na facebooku :D jinak zdar a silu at to beha!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik, pobavit i zavodaka .. vzdy potesi:)...
      Jinak ja FB nemam.. diky charakteru sve prace (a neschopnosti pracovat s jeho omezenimi) by me to hrozne zdrzovalo... Takze na FB nic sveho nemuzu davat:)... ale to nevadi.. vzdyt ses zastavil i tak:).
      At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  13. Skoro mě ta práce převálcovala a kamarádi byli najednou někde daleko. Ale snad je to nejhorší za mnou a po týdnu se zase kochám vašimi zápisky.
    Samozřejmě se přidávám ke všem "časo-gratulantům". Je to prostě mazácký ... uvázat si bundu kolem pasu, vzít do ruky telefon ... a střihnout desítku pod 40 !!! Jak říkám po x-té: jsi o nějaký ten level výš a tak mám dobrou inspiraci i motivaci. Díky !!

    OdpovědětVymazat
  14. Ty ses ale brepta!:)
    Rikas takove ptakoviny.. abys potesil kamarada, coz se ovsem pocita..:)
    VIS, ZE VIM..:).. Vim o tvych dobrodruzstvich a pocinech jen trosku, ale i ta troska staci k moji motovaci..:)
    Ted uz se jen budu tesit na Liberec!! MSF! 12:)

    OdpovědětVymazat
  15. Jsi hříšně rychlý ;-) Přiznej, že bez bundy kolem pasu to prostě pod těch 40 snad ani neumíš, co? ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitus.. "hrisne rychly" .. to je spojeni tak nadherne.. skoro jako "neverne tvuj" :)... Spisovatelka se nezapre..:)
      A mas pravdu.. asi kdyby tam ta trocha protivenstvi (bunda kolem pasu, v kapsach veci, doklady, v ruce mobil..) nebyla, tak by se mi tak nebezelo:)... Moje nejmilejsi se mi vzdycky kvuli tomu smeje.. Rika, ze to jeste moji kamaradi nevedi.. ze se treba "chystam" uz den dopredu.. a pak stejne neco doma zapomenu...
      Neda se odpovedet jinak nez fatalisticky.. "melo to tak byt!":)
      At se dari! nekdy se tesim na setkani.. 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...