neděle 2. února 2014

Zima po těle, příjemně na duši.. aneb Ledopádová stovka 2014

Nevím, nevím.. Snad to nedělám schválně, možná to jen (bezděčně) přitahuji... Prostě je to tady... Zase jsem spadnul do něčeho (alespoň pro mě) zcela mimořádného ... co mi na oplátku přineslo mimořádné setkání i zážitky...

Od loňského roku mě lákala turisticky velmi vděčná a jistě i silné náročná Ledopadová stovka. Asi to není moc taktický, když taková bludička jako já vyrazí sama do neznámého terénu, do hor,.. Totiž moje tajná zbraň:), kamarád a "bratranec" Pavel, známý jako VS pořád není v pořádku... Píše: "Honzo, je mi to líto, ale asi bys mě musel nechat zmrznou někde v lese a to ti nemůžu udělat... Půjdu si někam zmrznou sám. ":) .. a tak se opět chystám sám, jako chudý král do boje..

A jak se blíží čas závodu, tak začínám být vyděšený výstrahami meteorologů (silný vítr, padající stromy, zákaz vycházení do lesa) a  ještě různými varováními na stránkách brtnických ledopádů.. "Trasy Brtnických ledopádů nejsou vhodné pro osoby trpící závratí a strachem z výšek! Akce účastní každý na vlastní nebezpečí a odpovědnost."..Rozhodl jsem se proto horní část stránky raději nebrat vůbec na vědomí:) [málem jsem kvůli tomu minul odkazy na gpx tras!:)] a číst jen ten spodek: " Ledopádová stovka je extrémní akce pouze pro trénované běžce a dálkoplaze!.." :) S tím se dá lépe žít..:)

Život je velmi dynamický a tak nejenže v posledních cca deseti dnech nemocnila moje nejmilejší manželka, jasné slunéčko -- také jsem s viry a bakteriemi bojoval po svém.. tedy pomoci pomalého běhu a dobrého vína:)... Výsledek nic moc.. Tedy -- naběhal jsem za leden relativně hodně km (-- přes 500), to ano, ale s rýmičkou to stále nebylo vítězné:). Ale hlavně, koukám před odjezdem na své nohy.. a je mi jich líto.. Stačil jsem si svoji hlouposti (staré velké ponožky a takové nešťastné zakopnutí a pád v údolí) vyrobit nádhernou sadu hlubokých puchýřů na nohách a všemi barvami hrající bolavý nehet na palci. Moje nejmilejší se mi smála.. Prý, že jsem už v předstihu.. Většinou moje nohy takhle děsně vypadají až po absolvované stovce ale před ní??? :)..

Ale stěžovat si není na co a taky proč.. Koneckonců mě tam nikdo nenutí:), je to moje záliba (nebo úchylka??)... Postupně se tedy ve čtvrtek balím a beru s sebou kde co. Beru si s sebou hůlky s bodcem, i když jsem hluboce přesvědčený, že je nebudu potřebovat a zůstanou pevně přivázané k batůžku:)...ze stejného důvodu si beru i nesmeky, s přesvědčením, že si je určitě nenatáhnu:).. Jenom s oblečením to není úplně optimální.. Nemám zimní elasťáky, a proto volím obyčejné, přes které si beru synovo běžecké trenýrky. To by mělo stačit:)...LOL!

Páteční den mě zastihuje na cestě, nadšeného, natěšeného.. podporovaného spoustou radostných číselných signálů.. Kupují za 12Kč místenku do autobusu na automaticky přidělené sedadlo č. 12(!)... Při registraci získávám lístky na jídlo č. 34.. co si přát víc? Jsem tu evidentně správně!:)

V kampu Valdek se povětšinou všichni znají.. Vzpomínají na minulé trasy Ledopádů, jarního Šluknovska.. Olaf hlaholí.. "Jo.. letos se ledopády jdou stejně jako loni, jenže obráceně! .." Naprosto skvělé! Podobné navigační informace znám z jiných ("klubových") akci a z vyprávění svých kamarádů.. Nejlepší historku v tomhle duchu má asi Pavel (VS), který vzpomínal, jak byl instruován od pořadatelů na maratónu, který se běžel v husté mlze.. "Poběžíte támhle tím směrem až tam, kde začíná to mlíko, tam se dáte doprava.. a pak už se běží stejně jako loni:!! :)

Říkám si, to bude nářez..:)...Honzo, vždyť ty sem vůbec nepatříš.. Sice máš s sebou navigaci, ale se zimou nemáš žádné zkušenosti, nemáš ani goretexové boty.. než mi ten druhý v mě hlavě začne vypočítávat seznam mých nedostatečnosti, včetně toho, že špatně vidím (a nejen ve tmě).. celé to odeženu.. "Hlavně se z toho nepo...":)

V pravý čas.. V době, kdy bych to vůbec nečekal, dochází k neskutečnému setkání... Potkávám se se svým spolubydlícím ze studií, neuvěřitelným dobrodruhem a kamarádem Martinem, který také běží.. Že prý to pojme víc turisticky, a tak se domlouvám, že s ním rád poběžím, aspoň bude čas si popovídat... [pro ty, kterým jsem to při běhu kolem Trojského kanálu nestačil říci.. Ano, Martin je ten, který mě v jedné sibiřské noci (-20C) na nedaleké kolejí MMF UK přesvědčil, že je to dobrý nápad se svléci do naha a proplavat v té zimě trojský kanál... A když jsem souhlasil, tak mi hned nabídl helmu, aby mi ostré okraje ledu na kraji kanálu třeba neuřízly hlavu:)]

Ve Waltersdorfu proto hledám Martina (navíc mě začíná zlobit navigace), v tom je odstartováno a my začínáme stoupat nejdříve po silnici.. na Luž. po cca jednom-dvou km odbočujeme do prudkého kopce, že by část vedlejší sjezdovky? Hlubší sníh, prudký vítr.. Snažím se za chůze, smekání a potácení se ve svahu vytáhnout hůlky, nastavit jim nějakou rozumnou stejnou délku -- to se mi podaří asi až po prvnim stoupání -- teď neřeším, že mám jednu hůlku delší a blahořečím si, že jsem si je vzal.. Moje "trailové" Asics, už mají také ledasco naběhané, možná to s tím přívlastkem trailové nebude tak prudký, protože se v nich šíleně smekám:).. ale co.. Vítr hučí, různě stoupáme a sbíháme z kopců.. Nepoznané pocity..

Martin mi do hučení větru vypravuje své těžko popsatelné zážitky z Adventure závodů... protože jsem ho znal už za studií, tak mě to vůbec nepřekvapuje.:).. Ovšem ... ovšem.. co jsem zažil tady s ním rozhodně stojí za poznámku. Martinovi asi po 4km vytekl celý obsah camelbagu (přes 2 litry coca-coly) do báglu a následně na záda a do kalhot. Nejen, že  kola na něm začíná namrzat, ale sladké lepí a tak rozedirá třecí plochy. Domlouváme se, že v první hospodě uděláme technickou zastávku.. Martin nemá nic suchého a tak že "vypere":)... Ta příhoda ho přesně charakterizuje.. Drsňák s nadhledem a se smyslem pro humor... Jako pradlenka-madlenka se na WCsvlékl do půli těla (ovšem tu spodní půlku) a pral si svršky v umyvadle.. Pochopitelně procházející zírají, jak mu z nich vytéká hnědá voda..:)..  Inu kola má silné barvivo..

V pár minutách se snaží "uschnout".. já mezitím zjisťuju, že je mi šílená zima.. Že by normální elasťáky nebyly to pravé ořechové?:) .. Ovšem tak jako tak .. oba.. Martin s mokrými elasťáky i s vrchními šusťáky.. vybíháme do silného větru s vírou, že to brzo uschne (Martin) a že se pohybem zahřejeme (já).. :)

Jen aby bylo jasné, že si opravdu ta čísla nevymýšlím
Vlastně celé ledopády jsou neskutečnou mozaikou věci, zážitků, které bych si před tím nedokázal představit.. Jak se soukám po žebřících různými komíny, běhám a balancují na různých srázech... Bojuju se zimou, s bolavými prsty-nehty, rozmočenými (až tvarohovými) chodidly, s prudkými stoupáními, osmekanými cestami, se závratí... Ale vlastně.. si uvědomuju, že si to fakt  celou dobu užívám..:)...

Co si říci na závěr? Byla tam hromada lidí, kteří jsou výrazně rychlejší i pomalejší než já.. ale nikdo to neřešil...Ten, kdo podobnými akcemi projde, má uznání nejen pro ty "vítěze", ale pro všechny... co nejen doběhnou, ale i pro ty, kteří měli odvahu či drzost si to zkusit a bojovali do poslední chvíle. Vlastně jsem byl na trati víc jak dvakrát tak dlouho co na Silvě.. Neznalý člověk by se mohl po právu ptát.. Proboha?? Co jsi tam tu celou dobu dělal?? Odpověď je jasná.. Bojoval.. A neskutečně si to užíval..:)

Všemu zdar! Našemu úsilí, bojům a ultra zdar! Kamarádům zvlášť!
12:)

PS. Každá pohádka má mít i svůj šťastný (číselný) konec. Doběhl jsem 1.2 na 34. místě.:). Pro detailisty [23:12, jak jinak, že? :)]
PPS. Moje nejmilejší je skutečné slunéčko. Dojela si pro me (do Liberce) a tak jsem se v klidu mohl vyspat doma a od rána si hrát s Deri a dodělávat všechny své resty..
PPPS. Fotky jsem si s díky vypůjčil na blogu českého švýcarska, který den před závody se raduje, že ledopády konečně rostou..:)





52 komentářů:

  1. ...skoro se mi chce říci, že mě to u tebe nepřekvapuje :-) ...ale stejně za tím vidím obrovskou vůli a podle textu to fakt asi nebyla "sranda"... tak rozmrzej a čekáme na fotky :-)
    RS
    RS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Richarde, bylo to silene fajn.. Navic, i kdyz to treba bude znit divne,... bylo to moc hezky a uzil jsem si to.. Samozrejme priste bych asi volil (s sebou) sustakove kalhoty plus par dalsich veci.. asi ty goretexove boty pripadne prevliknout suche ponozky:)..
      Ale to muzu zkusit zase nekdy priste:)... Fotky si asi nekde pujcim:).. MSF! 12:)

      Vymazat
    2. GTX boty nebrat, ten smrad co se z nich po dvaceti hodinách na nohách šířil je neskutečný a nohy se stejně dusí ve vlastní štávě :-)

      Vymazat
    3. Jirko, myslíš že na takovouto nebo podobnou akci jsou lepší boty bez GTX? Zrovna nějaké sháním a nevím jestli má smysl připlácet za GTX membránu....
      Díky. Jiřík

      Vymazat
    4. Souhlas s Jirkou. Rozhodně boty bez GTX. Víc se potí, pot zůstane uvnitř a navíc co tam jde horem a roztaje, nemá jak ven.

      Vymazat
    5. No to jsem rad.. aspon si pripadam, ze jsem se rozhodl spravne:).. Ted asi bude nejdulezitejsi se konecne vykopat a nakoupit mensi ponozky:).. 12:)

      Vymazat
    6. Vám v takové zimě nemrznou prsty na nohách (v botách bez GTX)? :o)
      Jiřík

      Vymazat
  2. Velká gratulace.Já myslel že si se dohodl a že půjdete společně Ty a Pancha? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jednu dobu jsem sice myslel, ze bych bezel rychleji a Panchou, ale to jsem prehodnotil:)... On je zavodak... Navic urcite vystartovali s Honzou S. a ... pak.. mne se na podobnych akcich vic libi, kdyz bezim s "nekym" nez kdyz bezim za casem.. To je pro me asi nejdulezitejsi..
      Setkani a beh s Martinem byly tresnickou na dortu.. To ze nam to trvalo dele? Aspon jsme mohli vic povidat..:)..MSF! 12:)

      Vymazat
  3. Když dal včera Olaf na fcb link na online výsledky, ze zvědavosti jsem mrkla a překvapilo mě Tvoje jméno :) Respektive nepřekvapilo mě že to běžíš, spíš jsem si říkala, že jsi frajer ... žádné řeči kolem přípravy a prostě vyrazíš na závod. Pak mě napadlo, jakým řízením osudu jsi se tam asi dostal. Teď se dozvídám, že je v tom zase Pavel :) Jako na Šumavě :)
    Skvělé vyprávění, příhoda s helmou proti uříznutí hlavy mě dostala :D Gratulace k absolvování a výkonu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) ... No zacatkem tydne jsem jeste tak pomalu odbehal nejakou dvojsmerku/jednosmerku:).. proste jsem to neresil.. Taky, jak se znova ukazalo, u techto akci je pro me ten spolecensky/kamaradsky rozmer behu daleko ale daleko cenejsi nez cilovy cas..
      Jjo a k te trojske akci..:).. to bylo poprve, co jsem zazil, ze rucnik, kdyz jsem se do nej utrel po dopadu na zem zmrznul na kost:).
      Diky! MSF! 12:)

      Vymazat
  4. Vidím, že sis to užil i když to trvalo trochu dýl než jsme si před startem plánovali :-) Já jsem "závodil" jen první půlku, pak už jsme s Honzou S. víc turistikovali, i s výlety mimo trasu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. No Pancho, predevsim jsem pocital, ze to bude 107, ze.. a ono to bylo - jak mi rekl Martin, kolem 120:).. Pak preci jen ja se nechci v tech sebezich zranit.. a kam se zbytecne hnat..:)
      Rad jsem te videl, aspon na chvilku! At se dari! 12:)

      Vymazat
  5. Ty to píšeš tak lehce, jako by to byla procházka růžovým sadem... Jsi neuvěřitelnej! Gratuluji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik, nebylo to jednoduchy, to by bylo spatny to tak napsat.. ale bylo to moc hezky, diky tomu, ze jsem mel s kym bezet (a Martin byl skvely partak) to bylo obohacujici..
      Mam skvely pocity.. I kdyz asi zitra do prace nepobezim..:).. Zkusim aspon pri pomalem behu vencit Deri:)
      MSF! 12:)

      Vymazat
  6. Kdybychom věděli, že nemáš zimní elasťáky... :-))

    Jsi pašák, žes to uběhl. Byla mi zima jen při tom pomyšlení. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik, zase, kdyz pomyslim, jak Martin vypral.. a susil na tele..brrrr.:)
      Tak to jsem byl na tom urcite lepe!
      Je to prijemny si neco podobneho prozit..a jeste prijemnejsi je potom v teple hospody/domova vzpominat na nektere okamziky:)..
      MSF! 12:)

      Vymazat
  7. Když jsem online sledoval Joska, tak na mě vykouklo tvoje jméno ...a
    kdybych byl býval věděl, jak to tam vypadá, tak bych ho byl býval nikam nepustil :-).
    Jo, s tou kolou, Gábině se stalo totéž, když si ji nalila do camelu..., to jsem tenkrát slyšel mnoho slov, o kterých jsem si myslel, že je ani nemůže znát...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Dave, stejne by te Joska neposlechl.. tak radeji nezakazovat:)... Ja to tak delam, davam tim kolem aspon zdani stale existujici autority:)..
      MSF! 12:)

      Vymazat
  8. Neuvěřitelné, velká gratulace za ten boj a za ten postoj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik, Tomasi...postoj.. postoj..:)... Dneska po ranu, kdyz jsem pajdal za Deri v parku, nebo se ji snazil poskakujici zapnout/odepnout voditko... Tak se o zadnem rozumnem postoji nedalo mluvit:).
      MSF! 12:)

      Vymazat
  9. Pěkně jsi si to užil a krásně popsal, gratuluji! Když to tak čtu, tak dostávám taky na Ledopády chuť :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) tak urcite... Ovsem pred tim doporucuji zkusit nejakou letni akci.. tedy pokud nejsi byvaly orientacni bezec, nebo profesionalni navigator..:).. Proste si to vyzkouset.. Nebo a to je jeste lepsi varianta.. sehnat si nekoho a bezet to spolu.. Mohu jen doporucit. MSF! 12:)

      Vymazat
  10. Víno a pomalej běh - tohle kurýrování závidím. Já si nachcípanej dám dvě piva a mám to hned na průduškách... chjo... :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) nerikam, ze to bylo stoprocentni.. a ze jsem to vylecil okamzite.. ale neulehl jsem, nezvitezilo to nade mnou (zatim).. a snad (tuk-tuk) ani to moje ledopadove extempore na tom nic nezmeni..
      Pomaly beh leci (skoro) vsechno...Podle me..v kombinaci s dobrym alkoholem (vino, slivovice, merunka..) je to metla farmaceutickeho prumyslu..
      MSF! dej se brzo do poradku! 12:)

      Vymazat
  11. Honzo, opět neskutečný výkon proložený neskutečnými zážitky. Gratuluji k pěknému číslu tvého umístění :-) a hlavně k tomu, žes to přežil! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik Petre, zase to neprehanej:)..
      Ty zazitky na trase byly ovsem luxusni a setkani s Martinem a jeho vypraveni a jeho zazitky.. mam zase klid v dusi.. Jsou kolem lide, kteri delaji o nekolik urovni vetsi silenosti..:).. Hrozne me to uklidnuje:).
      MSF! 12:)

      Vymazat
  12. Gratuluji k výkonu :-) ... ty jsi úplnej číselnej mág :-))) ... až se tomu těžko věří. ZS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Zuzko, asi sem pridam s fotkama take fotku mistenky, listku na jidlo a sveho diplomu..(34 misto). Jen pro uplnost 12 minut po cele hodine, ale to uz je jen takova tresnicka na ciselnem dortu..
      At se dari! 12:)

      Vymazat
  13. Moc pěkný Honzo, ty zážitky z toho úplně čiší :o) A Martin - klobouk dolů jak to vyřešil, fakt tvrďák :-)
    Jiřík

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jjo, Martin.. je proste Martin... Uz me presvedcoval, ze bych si mel vzit nekdy dovolenou a zkusit 1000 mil:)... Tak to zatim ne.. Ale vypravel o tom moc sugestivne.. Urcite by se ti to libilo..
      MSF! 12:)

      Vymazat
  14. No i když jsme to včera probrali ústně i písemně užívám si ten popis znovu a představuju si co vše tu napsáno není. Naprosto obdivuhodný výkon, gratuluji velice, dosažené číselné mety v celém průběhu jen dokazují že jsi byl v pravý čas na tom správném místě. Respekt!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od horolezce a drsnaka tveho formatu.. gratulace vzdy potesi! :).. Vy jste s VS podobnych a drsnejsich akci zazili mraky.. Pro me to bylo velmi zazitkove a hezke..
      Ovsem jeste jednou diky za pomoc pri uprave navigace (i kdyz se casto velmi lisila od skutecne trasy). Zase jsem o skok dal v navigaci a orientaci v terenu. jsem sice bludicka, ale uz jina.. zkusenejsi.. Napriklad ted uz vim, kdy bloudim:)... To jsem driv nevedel:).
      MSF! 12:)

      Vymazat
  15. Od pátku jsem na tebe moc myslela! (Samozřejmě ve vší běžecké počestnosti, aby mě Danuška náhodou při příštím setkání nechytla v temným koutě pod krkem) Jsi drak, ale je to nějaký krátký, musíš někdy face2face povyprávět pořádně o trati, šla na mě zima už jen z pokynů na ofico webu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitus, samozrejme proberem... Mezi nama, myslim si, ze podobne "akce" ti budou velmi konvenovat.. Takova nezvykla volnost, zadny upnuti na sub 3, sub 40... Jen priroda, ty, pripadne kamadi kolem.. a pochopitelne.. odhodlani v tobe.:)
      MSF! 12:)

      Vymazat
  16. A už je to tady! První zmínka o 1000 mil :-) Je mi naprosto jasné kam to směřuje a jak to dopadne... I když to Honza sám zatím možná ani neví :-)
    Pepa

    OdpovědětVymazat
  17. Doufam, ze to tady necte moje Slunecko.. K 1000 mil se odmitam vyjadrovat..:)..
    Jsem stastne zenaty.. se svoji nejmilejsi manzelkou, jasne slunecko jsme teprve kratce zatim je to mene nez 1/4 stoleti... To ji nemohu udelat.. Ovsem, kdyby vydrzelo zdravi.. tak neco delsiho .. treba jako oslava nejakeho vyroci.. :)... To by bylo krasne..
    Ovsem 1000 mil je mimo jakykoliv.. a to upozornuji.. jakykoliv rozumny ramec..
    To necham Martinum a podobnym:). MSF! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spravne, nic se nema prehanet. Bohate bude stacit neco kratsiho, treba 6ti denni na novej rok ve Phoenixu ;)
      BS

      Vymazat
    2. Stine!!!!!
      Jeste toho trosku..:)... Ovsem na Novy rok? :) To zni zajimave, ze?? Ale sestidenni.. no to je narez..
      Jak se to rika u nas v rodine?? Ty kamaradi.. Ty kamaradi.. ty te chlapce privedou akorat do prusvihu!:)
      MSF! Zane Grey se blizi!! Tesim se! 12:)

      Vymazat
  18. Co Slunéčko, to by to možná i pochopilo. Ale taková Deri...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Presne.. naprosto presne jsi to vystihl.. Jeden rozmer je samotna silenost toho podniku:), druhy, co by se stalo s Deri.. Vim, jak to vypada, kdyz na 10-12 dni mirim pryc.. tohle by bylo tak dvojnasobek.. Takze ani na to nepomyslet..:)
      MSF! 12:)

      Vymazat
    2. co dvojnasobek? nekolika-vic nasobek!!:) .. nejsem Martin..:).. proste nejen ta vzdalenost je silena, ale i najit to odhodlani vsechno za sebou nechat.. a proste jit/bezet..

      Vymazat
  19. FDD - fakt dost dobry!! Jen napnute cekam co prijde priste.. No a co se tyce komentaru tady o tech tisici milich.. Tak bych rada pripomela ze neco podobeneho jsi psal o WS.. Takze uz jen cekam az si tu o tom prectu ;-) Behu zdar! Nika P.S. to abych pridala na plyn, jinak te a Stina na ZG uvidim jen na startu.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Niko, klidek!!!
      Ty ses namotivovana az na pudu!!:)
      Jen abychom se tam vzajemne uplne neznicili!!!:) Nastesti aspon ve mne ten soutezivy duch tolik neskace (aspon doufam)..:).. a tak budu z povzdali sledovat, jak se se Stinem perete:).. Tak jako tak se moc tesim.. Bude to skvely.. Uz abych zacal trochu lepe trenovat kopce!:)
      MSF! 12:)

      Vymazat
  20. No byla to jistě úžasná akce i úžasnej výkon. Blahopřeji! Myslím si však, že drtit měsíčně 500km běhání je v každým věku vrcholová zátěž, která není moc dobrá na klouby. Při turistické chůzi i sportovní chůzi tam odpadají ty dopady na zem, tak by bylo možná lepší z těch 500km 300km uběhnout a zbytek odchodit. Vše pak doplnit strečingem a je-li možné tak také jógou. Vím co říkám. Je mi 52 a půl a těmhle aktivitám se věnuji od mladých let asi od roku 1980 (825 běžeckých závodů od 3km po maratón, 590 turistických pochodů a taky nějaký závody ve sportovní chůzi). Přestože jsem si na ultra nikdy netroufl tak regenerace po závodě i po tréninku zhruba od 50 let věku už dost drhne a leccos i dlouhodobě bolí asi z opotřebení. Vašek Krejsa běhal kdysi rychle a dobře (10km za 38.30min., maratón za 3.13h), ale protože to běhání přeháněl, tak je dnes v háji. Bohužel většina z lidí se kterýma jsem bojoval před 30 lety na závodech dnes uzavíráme výsledkové listiny závodů a lebedíme si, že tam vůbec ta ucmrndaná čárka za závod spadne. No a běžce kteří běhají po asfaltu, betonu nebo na dlažbě v minimalistických botách nebo bez bot považuji za hazardéry s kloubní chrupavkou. Příroda s těmito povrchy ve fylogenezi lidského druhu vůbec nepočítala. Bosky se má běhat v písku, na anglickým trávníku nebo v africký savaně. Jinak to chce lehký tlumení (např.Mizuno Wave Rider). Žádný 400g těžký bačkory(Mizuno Wave Creation) nejsou nutný. Pamatuju dobu před 30 lety, kdy jsme měli červený maratónky Panter z Partizánského a snili jsme o Nike Air Odyssey. Americký boty si mohli dovolit jen ti co směli za komárů jezdit za kopečky a mohli si takový boty přivézt zvenku. Byl to ten druh lidí, kterým např. bolševik dovolil lukrativní přivýdělek v podobě manažera ubytování pro Formanův tým při natáčení filmu Amadeus v naší zemi. Jednu takovou běžkyni jsem znal. Běháním byla doslova fanaticky posedlá. S běháním sekla v roce 1992 ve 42 letech ze zdravotních důvodů. No sportu zdar, ale nic se nemá přehánět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Urcite mas pravdu, ze se nic nema prehanet... Ja mam porad pocit, ze to "zvladam".. ale asi je to stejne, jako kdyz pijan tvrdi, ze on jeste neni alkoholik:)...
      Ale je to hezky..
      Vis, me to bavi.. nekdy jsem "rychlej", jindy malem dostanu na zadek.. Ale pak pri podobny akci si clovek uvedomi, ze o to vubec nejde:)
      Tu radost najit a udrzet..
      At se dari! a diky.. 12:)

      Vymazat
  21. Veliká gratulace Honzo! Zima, vítr a noc - moji nepřátelé ;-), obdivuju Tě, obzvláště v těch tenkejch gatích jsi pro mě hrdinou. A čas oproti Silvě? Kam se hrabe Silva to se nedá srovnat. Dálkové pochody se něběhají v trenýrkách s lampasy, místo kufru nosí závodníci batoh, plný pití a jídla, místo rovných cest se šplhají a sešupují přírodními krásami. S tou kolou kamaráda moc lituju. Mně se to stalo před dvěma roky v zimě za dne, už jen asi s půl litrem, deset kiláků před koncem trasy. Od té doby mám averzi k camelbagu ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Presne.. Jsem takovy trouba, ze si camelbag nemuzu dovolit..:)
      Zatim jsem se na uroven camelbgu nepropracoval..:)... Tak maximalne bidon:).
      Tente gate.. moje hloupost..:).. nedelal bych z toho zadne zasluhy:)..
      Planuju co a jak.. a rikam si.. bylo to neskutecne.. hlavne, ze jsem prekonal ten strach a obavy v sobe.. mozna posun a objeveni novych mist v bezecke dusi:).
      At se dari! At nam to beha a ta se nezapomeneme z toho radovat. MSF! 12:)

      Vymazat
  22. Honzo, já bych to bral spíš podle Tvých názorů. Je mi o pár týdnů víc (vždyť víš:-)), maratonů mám dokonce víc než Sára a ultra nějaký mám za sebou taky. A pokud nedělám blbosti (pád ve společenských botech po běhu od kamarádky po půlnoci po plese - a následné natažení vazů :-)), tak jsem stále celkem zdráv. Tu poznámku o hlavě jsem přeslechl :-)).

    Tělo není stroj a neopotřebovává se. Naopak, pokud ho přiměřeně ženeš, tak vydrží. Jak zrovna Tebe znám, tak ty ho ženeš přiměřeně. Pro spoustu lidí to je mimo pochopení a jejich možnosti. Ale mám řadu kamarádů, kteří jsou o dost starší (radši se neptej na věk) a furt mi naložej nebo to je tvrdej souboj. A trénujou dost podobně Tobě. A Vaška Krejzu neber jako příklad, to je něco jinýho, proberem klidně osobně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diky! Evzene..
      Ono asi na objem beham vic, nez je zvykem u prostych pobihacu.. ale zase je to pomalu.. a casto v ramci behu do prace/ z prace.. Takze se to snazim neresit..:)
      MSF! 12:)

      Vymazat
  23. Zas takovej zapisek, jak sis odskocil od plotny na stovku, resp. stodvacitku... ja uz ten blog snad prestanu cist :-). Fascinuje me, Honzo, a posiluje, tvoje sila jit vlastni cestou. Vsemu zdar!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) .. rekla zena pelasici svoji cestou..:)... MSF! 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...