neděle 16. srpna 2009

Přiznání je polehčující okolnost:)

Minulý týden jsem minul důležitý km mezník, 1234 běhácích km, bylo to v neděli, po té, co jsem už nadrasal svoje týdenní pocity a tak jsem "oslavu" nějak protáhl do tohoto týdne.

Zrovna v tomto týdnu jsem se shodou okolností několikrát dostal k tomu mezníků, co mě vlastně po letech dostalo k běhání. Musím se přiznat. Byly to samé nezdravé věci, pivo, tequila a sázky. :)

V listopadu loňského roku jsem na jedné studentské party byl ve skupině, kterou přesvědčoval velký maratónec Duri, že běhání je super, že bychom my (všichni) ostatní měli začít běhat, je na to akorát čas, začít po novém roce s treningem a ke konci března, že dáme (všichni) půlmaratón. Že začátku mu to nikdo moc nebral, ale asi po druhé/třetí hromadné tequile se nám to všem začalo líbit:). No legrace.:) V hospodě zní skoro všechno jako dobrý nápad, navíc v listopadu se konec března jeví jako daleka budoucnost, tak jsme se různé zaklínali a zaříkali, že jako jo, a ještě se pro jistotu na to ještě napili...

V dalších dnech, já, starý pes, jsem si říkal, tos tomu zase dál, zase jsi se k něčemu uvázal, teď bys měl začít.. Ale potom jsem to bral jako dobře znamení, přeci jen váha přehoupla nebezpečnou hranici 100kg a tak jsem začal různé sbírat rozumy v knihách, od Duriho, na internetu...:) a postupně vyběhl, nejdřív na pasu, potom i venku, koupil POLAR..

Velký ultra Miloš píše, že bychom neměli brát běhání v začátku jako trest za svoji dřívější lenost nebo žravost, ale mě to naopak pomáhalo:), asi jediné tím, že jsem starý pes, tak jsem to bral zodpovědně a nakonec z celé skupiny jsem byl jediný, kdo dál letos 1/2M i celý maratón. Ostatní ty sliby (být pod vlivem alkoholu) nebrali tak vážně:).

Takže už je to venku. Žádná fascinace lepším životním stylem, houbelec.:) Prostě jsem se nechal jednoduše vyhecovat (i když jsem o tom sám v duchu i přemýšlel), musím přiznat, že velký počáteční impuls přišel od Duriho, za což mu budiž velký dík! [Samozřejmě dík všem kamarádům za morální podporu po celou dobu!!!]

Největší legrace je, že fakt, že jsem právě já zatím úspěšně bojující začátečník/běžec, vzbudilo v okruhu našich studentů a mých známých nebývalý zájem o rekreační běh:)! Ono totiž, když uběhne maratón po pár měsících nějaký mladík, či sportovec, tak se to bere jaksi jako výkon, na který normální "smrtelník" nedosáhne, ale když to zvládne 45-letý chlap s nadváhou a při tom výrazně zhubne, tak najednou už už všichni utíkají do triexpertu si koupit běžecké boty:). Přijde jim to jednoduché a snadno dosažitelné. Takže jim všem držím palce, i když ono to jednoduché a snadno dosažitelné taky zase není, pravda je asi někde uprostřed:), hlavně je to asi v hlavě, když člověk chce tak jde hodně věci..

-----------

Jinak tento týden jsem už plně běhal pod taktovkou svého nového treningového plánu, celková týdenní bilance 57km, ale byly to kvalitní treningy a začíná se to zvedat nahoru, tak jen VYDRŽET!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...