neděle 8. března 2009

Skleníková květinka

Díky tomu, že Honza je ještě v nemocnici (naštěstí snad v pondělí ho pustí) jsme měli takový divoký rodinný režim :) a v sobotu opět z běhání venku sešlo:(. Jednoduše se to nedalo stihnout a tak jsem opět dupal pozdě odpoledne na pasu obligátních 10+1km, sice ve vyrovnaném "traťovém rekordu", ale přeci jen... uvnitř - v téměř umělém prostředí, klimatizováno, pas jede po naprosté rovině, žádné změny, zkrátka ideální prostředí. Byl jsem zkrátka celou dobu "skleníková květinka".

No dneska jsem odpoledne podstoupil křest ohněm, teda spíš křest větrem a kopečky v Prokopském údolí. Výsledek se dál očekávat, jako když květinku rychle přenesete ven na větrné a chladné stanoviště, tak nezačne hned růst a kvést:). Takže jsem nakonec uběhl 8.5 km a šel jsem domů, i když bych ještě mohl v pohodě běhat, ale ten ostrý vítr, všude volně puštění psi (!) to mě znechutilo. Ale jinak nááádhera. Nevýhodou je, že musím dávat pozor na udržování tempa, mám sklon k lenosti, spomalit, kochat se přírodou kolem a tak, ale snad mám ještě čas do 1/2 maratónu něco naběhat venku, abych si na to zvykl. Na druhé straně, jak jsem se vyrovnal s těmi kopci mě zase naplňuje optimismem. Ale něco měřeného na čas si dám příště ve Hvězdě nebo na Ladronce. Ale heslo zní "běhat venku" a na nezodpovědné pitomce co venčí bojová plemena psů bez náhubku, vodítka a navíc neposlušná, takové lidí je potřeba mlátit holí!

Jako zahradník dodávám, že je třeba skleníkové výsadby otužovat a věřit, že se buď drobet oteplí, nebo že se rostlinky přizpůsobí:). No řeknu to natvrdo, začnu běhat častěji, v pondělí odpoledne asi sjedu do Hvězdy, kde i ta rovinka není tak větrná (aspoň co já si pamatuju) jako ty kopce a plané v prokopaku. Když bude nejhůř, půjdu doběhnout zbytek 5-10km na pásek. Podle slibu, nebudu nic plánovat, ale to by v tom byl čert, abych na to nějak nevyzrál:).

Nesmím zapomenout, zahrada mi začíná dělat opět radost. Božský Kája Gottů by řekl, zase jsem to nečekal:)! Plaše se blíží jaro (první hromady sněženek se začínají objevovat v trávníku a krokusy už taky začínají ukazovat hlavičky... Pro jistotu jsem zašel do skleníku letničky [ty agrotechnické lhůty ve mně], příště ostříhám keře a zprovozním filtraci v jezírku. Radost, radost:)! Heslo komplexních workoholiku (klasifikace dle Hanky): http://dnydrobnychradosti.blogspot.com/2009/03/vseworkoholik.html :). Čísla dobrá, ale to až příště.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...